Sardinien og nye projekter for efteråret

Endelig kommer der en længe ventet post fra mig.🙂 Beklager jeg har har så travlt at jeg ikke har haft tid og overskud til at sidde og ordne denne post, som bliver en smule lang.

Men i dag er det søndag, egentlig fint vejr, en smule blæsende, halvskyet men lunt nok til lidt havearbejde, som vi skal have gjort her i eftermiddag. Roserne er netop blevet beskåret, så før forhaven ser anstændig ud igen, må ukrudtet lige væk.

Vi har haft en rigtig dejlig ferie, omend den var meget, meget varm! Vi have i 6 dage 35 grader i skyggen om dagen og 25 om natten. Det eneste sted vi kunne holde ud at opholde os ved ved stranden – under en parasol – og lige ved vandkanten.
Sandet var så stegende brandvarmt, at når sandet løb over mine klip klapper, så fik jeg næsten vabler på fødderne….det var med at flytte fødderne hurtigt. Vandet var pragtfuldt at svømme rundt i, en ren velsignelse.

Her sidder jeg på en solseng og syer på nogle dækkeservietter. Fik faktisk syet på halvdelen af dem begge 2 på de 5 dage vi lå på stranden. Steen sad i liggestolen.

Her er jeg i min nyeste outfit, en tankini, en todelt badedragt. Den var behagelig at have på, men et nummer for stor, desværre. Havde håbet på at Steen havde valgt en lidt bedre vinkel af mig, hvor jeg så knap så tyk ud..hehe – men det andet billede er i frøperspektiv og det får I SLET ikke at se🙂

Vi har taget et hav af billeder fra ferien – midt i ugen var vi trods, varmen, oppe og se den gamle borg der lå over bydelen. Jeg var nær aldrig kommet derop pga dårlig kondi og en ulidelig varme. Og så havde jeg glemt at smøre mig ind i solcreme, så jeg blev faktisk solskoldet på mine skuldre og øvre del af ryggen og min næse!

Ned igennem den gamle bydel igen, var det straks mere behageligt, da vi der kom i skygge og de smalle stræder var aldeles charmerende. Jeg ÆLSKER middelalderlige bydele og balkoner med blomster….ren charme!

Lørdag aften blev det lumre varme vejr endelig afløst af velsignet regn og alle de snavsede biler blev med et vasket rene. Det var skønt at temperaturen blev sænket med 10 grader så man kunne gå rundt i byen uden at svede voldsomt. Så hele søndagen, den sidste dag på vores ferie, brugte vi på sightseeing i Bosa, hvor vi bl. a gik rundt i den gamle bydel og fik set den store flotte katolske kirkegård.

Der var engle statuer, Jesus figurer og madonnaer i massevis over hele kirkegården som var fantastisk at opleve. Og de havde også flere mausolums (hedder det ikke det?) Sådanne nogle kryber, hvor en familie har deres gravsted – og hvor der var flere flotte stained glass af engle.

  

Tilbage fra kirkegården faldt vi over denne skønne lille bil – den har sin charme men man skal bare ikke være alt for høj….sikken et mareridt at komme ind i den. Med min størrelse (både højde og bredde) måtte jeg opgive, hvis det var min bil!

  

  

Hvis nogle ønsker at se flere gode billeder fra vores ferie på Sardinien, så ligger alle billeder frit tilgængeligt på min Picasa https://picasaweb.google.com/117790969432569412576

 

Her ses det arbejde som jeg er ved at få færdigt og som jeg fik syet halvdelen på begge stykker, under vores ferie i Bosa. Jeg vil i stedet for dækkeservietter, sy en lille kursustaske. Dækkeserviet modellen er i øvrigt en model fra KludeMarie.

Det er de skønneste havblå batikstoffer og resten af tasken syes udelukkende af batikstoffer.

Ellers har jeg fremsat mit program for dette efterår over opgaver jeg SKAL have syet. Er håbløs bagefter, fordi jeg har dovnet den i det meste af sommeren. Har bare ikke haft så meget lyst til at sy på maskine og har mest hæklet og syet over pap.

Men listen ser således ud:

1. Babytæppe til barnevogn – min dejlige døve veninde, Eva, har termin her om 8 uger og jeg vi sy 2 babytæpper til hende. Har købt det skønneste bløde soyamellemvat til at komme i tæpperne. De er købt på træffet og via Patchwork Nordlicht i Tyskland.

2. Jeg har nogle småprojekter der mangler at blive gjort færdigt:
– En sykurv i sort røde farver..mangler ikke så meget for at få den færdig
– At sy en masse skåret trekanter sammen til en dinner for to
– Sy borter på min dyrequilt i gyldne farver + montering

3. Få syet et tæppe færdig, blikfang, i grønne og blå farver

4. Syet på 2 tæpper, så der er skåret stoffer til og ligger klar til sammensyning.

5. Strikke babytøj til min venindes kommende lille baby pige🙂 Har købt garn til en 2 trøjer + kyser.

Det var alt for dette efterår. Hvis jeg kan..så vil det være dejligt hvis jeg inden jul kan få 3 færdige tæpper helt færdige, en dobbelt dækkeserviet, en kursustaske, en sykurv og et lille vægtæppe med dyremotiver i gyldne farver samt babytøj til min veninde🙂 Go for it, girl! Det er godt at sætte sig nogle mål og der er præcis 104 dage til juleaften🙂

Hav nu en dejlig søndag og knus herfra

Helle

 

4.

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

