Bali Batik i pasteller

Jeg har haft mine 3 bali pops liggende i snart halvandet år og den ene balipop i blide pasteller, er reserveret til min mor, der meget gerne vil have et slumretæppe, magen til det, der pryder forsiden af bogen på billedet. Hun skulle faktisk have haft tæppet i julegave sidste år, men da jeg havde så mange andre projekter dengang, fik jeg bare ikke tid til at sy det.

Og nu er der jo kun lige over 3 mdr. til juleaften, og tror det vist er på tide at det tæppe bliver færdigt….
Selvom jeg har lagt efterårets systue program, så skal det her tæppe bare flettes ind. Så mon ikke med lidt god vilje, at det kan lade sig gøre?

I går fik jeg i hvert fald skåret til alle trapez´erne til tæppet af de 40 strimler balipop. Der er 160 mørke nuancer og 160 lyse nuancer…de skal så syes sammen til en masse baner.

Havde købt en trekants lineal, Omnigrid 96L, specielt til formålet og det var en smal sag at skære til alle trapez´erne med denne. Skar 2 strimler af gangen.

Af resterne kan jeg desuden få til 4 Dresden blomster – hvor et gratis mønster til syning over pap kan fås her – dem vil jeg lave til 4 pudebetræk, som min mor og hendes mand får til tæppet. Så matcher det jo på deres sovesofa i deres udestue – hvor tæppet skal bruges.

De små hexi blomster a´ 1 inch, kan der blive 4 af i de rester fra balipoppen – så de skal måske bruges til at applikere på dækkeservietter. Eller måske ryger de bare i hexispanden, til der er nok til et tæppe.

Jeg vil nu gøre et ihærdigt forsøg at få tæppet færdigt inden 3 uger….hvor jeg har planer om at besøge mine forældre på Bornholm i en lille uges tid. Det er meget længe siden jeg har været derover og længe siden vi har set hinanden.

Jeg har gjort det før – lavet et tæppe på den tid….så jeg vil da gøre et forsøg. Ellers er der jo stadig tid til julen, hvor tæppet så bare må sendes med fragt til Bornholm.

Nu i morgen skal jeg et smut ud til Ellens Patchwork og hjælpe med opdatering til hendes hjemmeside…Ellen har nemlig fået nye varer hjem, så husk at tjekke hendes hjemmeside sidst på eftermiddagen i morgen.

Og så vil jeg lige et smut forbi KludeMarie, der i denne uge holder ekstra ordinært åbent med fantastiske billige stoffer – kun 50 kr meter og der er masser af lækre FQ til halv pris.
Så fra onsdag til lørdag er der åbent, hvis du mangler stof på dit lager.

Fortsat en god søndag til jer ude i det danske land,
Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Bali Batik i pasteller

  1. Esther siger:

    Det må jeg sige, de bliver virkelig udnyttet jelly rollerne. Med din flid, så skal du nok blive færdig.
    Knus Esther

  2. marianne Christensen siger:

    Det ser spændende ud, Helle. Jeg har også planer om et smut forbi Kludemarie!

Skriv et svar

