Gribebold til baby

Jeg er i gang med at sy en gribebold til min venindes lille baby der kommer til verdenen omkring oktober/november.

Jeg mangler blot at lukke åbningen hvor fyldvattet er stoppet ind og så skal alle 12 dele forbindes med hinanden til en bold. I skal nok få den færdige bold at se.

Jeg har jo syet toppen færdig til babytæppet, men mellemvattet af soya var jeg jo uheldig med, da der var fejl på det stykke jeg fik. Patchwork Nordlicht vil sende mig en ny pakke vat, så det håber jeg kommer inden næste uge, så jeg kan få tæppet quiltet færdigt.

Tæppe og gribebold skal afleveres når vi lægger et smut forbi København i starten af Oktober.

OPDATERET!

Den færdige gribebold…..det var lidt besværligt at sy den sammen, især i midten (top, cirkel og bund) men det lykkes da og bolden er rigtig fin🙂 Den skal baby nok blive glad for!

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til Gribebold til baby

  1. Sådan en ønsker jeg mig, jeg skal nemlig være farmor igen, ha’ ha’ ha’, nå spøg til side, den er smadder sød……😆

  2. du har ikke en tutorial eller et mønster til denne bold? eller en ide om hvor jeg kan finde det? :o) Går hjemme på barsel nu så det kunne jo være dejligt at kunne lave sådan en🙂

    • patchworkstuen siger:

      Hej Annie

      Jeg skal til at sy een til Inge – og kan da tage billeder af processen undervejs, så du kan se hvordan den samles.
      Mønsteret er meget enkelt – en 1/4 cirkel og en eclipse. Har min opskrift fra et ugeblad.

      Knus, Helle

Skriv et svar

