Blok 1 i stars quilt along

Så fik jeg omsider syet den første blok færdig trods den fejl, at blokken kun er 12 tommer hvor den skulle have været 12,5 tommer…øv..fejlen er min og jeg GLEMTE at inder stjernen skulle flyde og derfor havde mere sømrum end normalt….og jeg skar den til! FY!

Her er inderblokken inden jeg desværre skar den til……

Nå….. men pga den fejl, så kom resten af det jo ikke til at passe og det endte med at jeg brugte hele 3 timer på syværelset til min mands store forundring..for så længe plejer jeg da ikke at være om at sy en enkelt blok?

Nej, normalt ikke, men den drillede mig jo og så er jeg også så hysterisk med at spidserne bare skal matche hinanden perfekt…ikke noget sjusk her..det skal laves ordentlig….Det betød at jeg pillede og og syede baglæns igen og igen!

Her har jeg så syet de 4 rosa trekanter på og mangler så her kun de sidste flying geese der skal sættes på for at gøre hele blokken komplet.

Og den færdige blok..her var jeg nødt til at skære lidt af på flying geesene for at det kom til at passe…. så her ser I det færdige resultat..en super flot blok, bare lidt for lille!

Jeg ender nok med at gøre blokken om….denne her kan så bruges til et taskeforstykke eller noget i den stil. Men jeg syer den først om senere i forløbet….vil lige se om hvordan jeg syer de andre blokke….hehe..måske kan jeg være så heldig at lave alle med fejl, så alle bliver 12 tommer ..HA HA HA😉

Knus til jer alle fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i BOMs, Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Blok 1 i stars quilt along

  1. Ih hvor er det dejligt, at der er flere end mig, der må pille op og sy baglæns!
    Spøg til side! Der er smadder træls, når man sidder i så lang tid og prøver på at få skidtet til at passe, og det så alligevel må skrottes. Jeg tror, at alle quiltere kender det problem!
    Held og lykke med dit projekt, og som du selv skriver, kan blokken jo sagtens bruges til noget, så helt spildt er arbejdet heldigvis ikke.

Skriv et svar

