blok 2 – stars quilt a long og en masse nyheder

Så kom blok nr 2 og heldigvis var denne super let og hurtig at sy. Rart med nogle blokke der bare kan sys på kort tid, når jeg sådan knoklede med den første så længe, at jeg lavede 2 blokke af den samme.

Nu glæder jeg mig bare til nr. 3 blok kommer.

Mathilde hyggede sig jo gevaldigt mens jeg syede blokken – og er også i gang med at sy en taske – faktisk 2 – een til mig selv og een til min mors veninde, der skal have den i fødselsdagsgave her 2 november. Og stoffet til min taskes bagside, ligger Mathilde her på🙂

 

 

Jeg har også fået nogle skønne stjerneblokke af Hanne Schrøder, som er doneret af Helene Juul til projekt puttetæpper…Og så I jo nok ved, er jeg også puttetæppe tante og vil smadder gerne sy et tæppe af mine stofrester – til et barn på eet af julemærkehjemmene.

Jeg har brugt hele aftenen på at printe alle mønsterdelene ud samt syvejledninger, og funder stoffer frem, som jeg vil bruge i tæppet.
Udvalgt 12 blokke og så er det ellers at komme i gang med at sy!
Jeg vil lave tæppet med de originale stolpeblokke (en stella danese blok) og afslutte med en flot bort. Se det flotte stjernevrimmel tæppe hos Helene Juul her.
Glæder mig til at komme i gang🙂

Og så kan jeg fortælle en dejlig nyhed!

Vi skal være forældre, til den sødeste lille hundebasse, en lille dreng der skal hedde Maitreya – udtales Mitra! Et specielt navn, ja, men vi ville opkalde vores lille dreng efter en stor åndelig mester, mestrenes mester – så det er et stort navn at få for sådan en lille hund.  Håber han kan leve op til det😉 haha…. *s*

Der er 2 hanner i kuldet der ligner hinanden meget – og om det lige er denne mørke der ligger her, der er vores lille Maitreya, er ikke godt at vide!

Maitreya er en Norrbottenspids, en lille svensk jagthund der er max 45 cm høj – og altså kun en tand større end naboens dansk svenske hundebasser. Vi håber de alle 3 vil blive gode venner, men norrbottenspidsen er meget venlig og tålmodig – og har en meget stærk karakter.

Vores lille hvalp kommer fra Kennel Spidsbjørnen ved Århus og fra d. 4 december, kan vi hente vores lille dreng hjem. Vi glæder os rigtig meget.

Mathilde er vi sikker på kan acceptere det, for hun går så godt i spænd med naboens drenge og vi prioriterer hele tiden at der altid skal være plads til hende. Det nye familiemedlem skal derfor lære fra starten af, at Mathilde er fredet og ikke må jages!

Her er et billede af Maitreya´s mor – hun hedder Bella og er 6 år gammel!

Her er et par af de andre hunde fra kennelen…

Er de ikke smukke?

Knus herfra,
Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i kæledyr, Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til blok 2 – stars quilt a long og en masse nyheder

  1. Det ser vel nok godt ud med de farver, Helle. Det bliver rigtig spændende.

    Og til lykke med den lille “dreng” – jeg har altid været mest til han-hunde, omend lidt større.

  2. Hej Helle, det var da noget af et indlæg, held og lykke med det hele, og flot blok du har lavet…….Jeg glæder mig til at se billeder af hunden, når den flytter hjem til jer……. knus

  3. Helene Juul siger:

    Hej Helle, alleførst tillykke med barnet … øh hunden😉 Sådan nogle hvalpe er jo bare nuser.
    Og held og lykke med Stjernevrimmel tæppet. Det glæder mig at se det blive brugt.

Skriv et svar

