Endnu en stjernevrimmel blok og travlhed i værkstedet

Jeg vil jo også sy alle 24 blokke i stjernevrimmel til mig selv – sideløbende med at jeg syer på puttetæppet. I de første 2 blokke følges begge tæpper ad og så skal puttetæppet monteres, og så sys de sidste 12 blokke færdige til mit eget projekt.

Det skal ende med et sengetæppe og kun syes udelukkende i stjernehimmel stoffer, som vi har samlet gennem lang tid, min mand og jeg. Alle stjerner skal være gul-orange og udenom stjernen skal være himmelblå eller blå med stjerner.

Her er den første blok i sengetæppet.

Her søndag vil jeg få lavet 2 tasker færdige, som jeg har syet i værkstedet de sidste mange dage…syer igen 2 ting på samme tid🙂 2 fluer med et smæk…den ene taske er til min mors veninde og den anden til mig selv. Tasken er den burgundy taske jeg har syet forrige forår.

Og så skal jeg se om jeg kan nå at sy nogle pudebetræk til vores gode ven der netop har haft fødselsdag. Han fik et orientalsk slumretæppe sidste år på hans 60 års fødselsdag. Og der er masser af stofrester tilbage til 4 puder.

Sideløbende med at jeg har så travlt i værkstedet, så jeg også ved at opdatere på Ellens Patchwork…vi syntes siden trængte til en kærlig ansigtsløfning og vi tog så billeder af alle hendes stoffer. Dem er jeg ved at redigere i et billedbehandlingsprogram og derefter lægger på en webside program. Det er et kæmpe arbejde at lægge alle de stoffer ud og bruger 3 timer hver formiddag på det! Men når først alt det grove er gjort, så er det kun let vedligeholdelse fremover, når noget stof skal slettes og nyt lægges ind.🙂
Men glæder mig rigtig meget til at alt bliver færdigt.
Og allerede nu kan du faktisk gå ind og se hendes bali stoffer, julestofferne samt hendes blomstret stoffer…ikke sikker på de er der allesammen, af hendes blomstret, men så kommer de ind, når jeg i næste uge får taget de sidste fotos af hendes stofsortiment.

Besøg Ellens Patchwork her.

Hav en dejlig efterårs søndag.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

8 svar til Endnu en stjernevrimmel blok og travlhed i værkstedet

  1. Marlene siger:

    Hold da op du har travlt – flotte ting du har gang i.

    Skal nok blive rigtig flot med det stjernetæppe, spændende at følge.

    Ellens hjemmeside bliver rigtig god.

    Marlene

    • patchworkstuen siger:

      Tak Marlene🙂 Du har også selv en masse gang i ilden…det handler jo om at holde os beskæftiget med vores dejlige hobby🙂

  2. Jane Olsen siger:

    Det bliver da fantastisk flot, Helle. Glæder mig til at se billede, når det engang er færdigt. Skønne farver ;o)))

  3. marianne Christensen siger:

    Hej Helle det ser super godt ud, jeg kan rigtig godt lide stjerne mønsteret…nu har jeg også kigget på Ellens side, det ser også meget godt ud;O) Hilsen MarianneC

  4. sigrid siger:

    Guuuuuuuuuuuud hvor du knokler. Jeg bliver helt bange for at du ikke for tid til at sy sammen med mig i eftermiddag! Ego-knus. Sigrid.

    • patchworkstuen siger:

      hehe bare rolig – skal nok tage alt sytøjet med i dag – skal faktisk quilte på et lille vægtæppe🙂

Skriv et svar

