Lavt blus

Jeg har ikke haft fået syet så meget på det sidste – har både været ramt af konstant træthed og har i næsten 1 uge sovet i mere end 12 timer i døgnet. Og så har min energi naturligvis været helt nede på nulpunktet hvor jeg slet ikke haft haft overskud til at tråde en nål!

Ydermere blev jeg ramt af noget depression og nederlag over at være døv og have ADHD. En gang imellem får jeg sådan en tur hvor jeg forbander mine handicaps langt væk, fordi de  isolerer mig fra andre mennesker.

Er jeg sammen med mere end 2-3 mennesker, så kan jeg ikke følge med når der snakkes….og jeg hader som pesten, at føle mig udenfor. Det er utopi at håbe på at de hørende tager hensyn – for det har jeg 47 års erfaring på at de IKKE gør! Kan da være heldig at der er een imellem en sjælden gang, der ved hvad det vil sige at være døv og afskåret fra omverden – men der er sgu langt imellem😦

At jeg så også har ADHD og tager alting så fandens alvorligt og bliver ked af tingene og ofte føler mig misforstået er toppen af problemerne her hos mig. Det handicap laver så meget ballade for mig, at jeg næsten forbander den mere end min hørelse….men på den anden side, havde jeg hørt normalt, tror jeg ikke jeg ville lade mig så meget frustrere af at være udenfor! Så de 2 handicaps bærer virkelig hinanden hånd i hånd og får mig jo netop også til at reflektere over den egentlige karmiske/Dharmiske årsag til at jeg i dette liv har taget disse lidelser på mig.

Det hjælper ind imellem når jeg tænker over i de åndelige baner, for ikke helt at ende i de alt for tunge tanker, der næsten tager livet af mig! Det kan ingen udholde! Her er min dejlig mand og soulmate også min helt store støtte. Tak Steen, fordi du er der. Jeg elsker dig!

Heldigvis er jeg nu på vej op igen, og sy lysten er da også vendt tilbage og har masser af kreative ideer og er ved godt mod igen.

Men har ovenpå min krise dog taget nogle nye forholdsregler, for at beskytte mig selv fremover. Lad os kalde det, at lære lektien efter snart 47 års bitter erfaring!

De nye tiltag i mit liv vil derfor være:

1. Jeg har meldt mig ud af mange patchworkkredse på nettet – deriblandt smidt en del/mange facebook venner ud

2. Slettet mit medlemsskab af 24 timer patchworkgruppen

3. Og besluttet at stoppe med at være sammen med pigerne til sycafé hos Kludemarie.
– Og det er en lang og tungt overvejende beslutning jeg her har taget for de piger har betydet meget for mig. Men jeg får INTET ud af det sociale samvær – hører en brøkdel af det der siges og når jeg kommer med historier, så misforstås det eller jeg kommer med for kritisable output, netop fordi jeg er/bliver frustreret! Det vil ingen ende tage og derfor stopper jeg med at pine mig selv!

4. Jeg vil hilse 1-2 personer velkomne til syning hos mig i ny og næ – og vil også gerne besøge andre, hvor vi kun er få personer – til hyggesyning. Det vil jeg tilgengæld få meget mere ud af – og vil være/blive et gladere menneske og blive positiv også.

Tak fordi du læste med så langt og vil her slutte af med det nyeste foto af vores lille babydreng – Maitreya (Mithra) hvor han er er 6 1/2 uge gammel🙂 Vi får ham hjem d. 3 december og vi glæder os helt vildt til at have denne skønne og kærlige dreng boende hos os i mange, mange år🙂

Knus til alle jer fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord. Bogmærk permalinket.

22 svar til Lavt blus

  1. Chili Quilter siger:

    Hej Helle,

    Det gør mig ondt, at høre, men godt, at du igen er ved og komme ovenpå. Dit indlæg får mig til, at tænke over hvor meget vi egentlig gemmer os bag vores blog…

    Held og lykke med dine tiltag, håber de hjælper dig fremover:-)

    vh
    Annie

  2. Hej Helle, det er nu ikke sjovt altid at være i din krop kan jeg godt forstå, og jeg som hører udemærket syntes nu også det er sjovere med små grupper, på en 5-6 stykker. Med hensyn til de udmeldinger du har gjort, så forstår jeg dig godt, håber bare ikke jeg er en af de slettede venner på Facebook, 24.dk har jeg jo forladt for længst, så held og lykke med dit nye “LIV” og din lille hund…..
    Knus og kram fra mig…..😉

  3. Anonym siger:

    Kære Helle
    Jeg kender dig egentlig ikke, men kigger af og til forbi din blog – for patchwork inspirationens skyld.
    Det er stærkt gået sådan at tage sit liv op til revision på godt og ondt.
    Jeg ønsker for dig at dine beslutninger vil åbne op for nye og gode oplevelser.
    De bedste hilsner Gitte

  4. Jane Olsen siger:

    Hej Helle!
    Ja vi to kender jo også knap hinanden – hilste lige på hinanden på årets træf. Jeg kigger tit på din blog, fordi du laver så mange spændende ting, det er så inspirerende at se. Du har aldrig lagt skjul på dit handicap, og jeg føler med dig. Hvor må det være svært sommetider. Jeg synes, det er stort, at du kun vil byde dig selv gode ting fremover. Det vil jeg også prøve at huske. Jeg håber virkelig det giver dit liv et boost. Held og lykke med det, og held og lykke med den lille skønne hvalp – han er bare for kær.
    Masser af glade hilsner
    Jane

    • patchworkstuen siger:

      Kære Jane
      Du har altid været så sød og opmærksom – en rigtig god ven🙂 Håber bestemt vi kommer til at hilse mere på hinanden og ses til træf o.lign.🙂
      Mange knus fra Helle

  5. Ulla Pia F Nielsen siger:

    Hej du skønne kvinde. Jeg blev helt ked af at læse din besked, håber virkelig ikke du sletter mig.
    Jeg er glad for det begynder at gå fremad igen.
    Jeg vil bede for dig.
    En kæmpe knus til dig kære.

    • patchworkstuen siger:

      Hej min kære🙂 Kunne da aldrig falde mig ind at slette dig….vi er jo knyttet til hinanden i mere end een forstand. Meget har vi to jo tilfælles. Tak for dine smukke tanker. Knus tilbage til dig🙂

      • Ulla Pia F Nielsen siger:

        Tak kære veninde, det gør mig glad. Ja vi er knyttet sammen på flere måder, og en af gør bestemt at jeg kan forstå din frustation. Det er til tider hårdt at have ADHD

  6. Ulla Pia F Nielsen siger:

    Hov glemte lige at skrive at det er en skøn og meget køn hvalp

  7. Esther siger:

    Hej Helle
    Det er trist at høre, at du har været så langt nede, at du ikke engang har fået syet. Positivt, at du trods alt er på vej op igen.
    Jeg er ked af at høre, at du har valgt 24t fra, men der er godt nok også meget stille nu. Det er sikkert dig der har manglet.
    Jeg håber, at den søde, kære hund,sammen med din søde mand, kan hjælpe dig til at have det bedre fremover, trods dine besværlige handicaps.
    Knus Esther

    • patchworkstuen siger:

      Tak søde Esther for dine søde tanker🙂
      Tror bare tiden er moden til andet end 24 timer og selvom det har været en spændende tid derinde, så består intet til evig tid. Tiden er klar til at prøve andre kræfter🙂
      Vi ses til diverse træf – altid til en hygge snak🙂
      Knus, Helle

  8. Birgits Puslerier siger:

    Held og lykke med det hele Helle, fornuftige beslutninger du har taget når det nu ikke kan være anderledes. Hvor er den lille hund skøn, held og lykke med ham. . . .
    Kærlig hilsen Birgit

    • patchworkstuen siger:

      Tak søde Birgit🙂 Ja, det er en fornuftig beslutning at begynde at tage ordentlig vare på sit liv. Jeg har det rigtigt godt med min beslutning. Ja, Mithra bliver skøn at have som hund. Knus, Helle

  9. Inge C. siger:

    Stærkt indlæg!
    Jeg beundrer dit mod og din åbenhed. Og jeg håber at du finder det du ønsker dig!

  10. Jette Dansøn siger:

    Kære Helle.
    Hvor er det trist for dig, at du har det så dårligt. Jeg håber virkelig, at du snart kommer ovenpå igen. Jeg er helt sikker på, at den skønne hundehvalp vil få dig til at smile, for hvor er den bare skøn, held og lykke med den, og held og lykke med dig selv i fremtiden.
    Kærlig hilsen
    Jette

Skriv et svar

