adventsgaver

Vi købte 4 lykkeposer hos Ellens Patchwork her sidst i november. De koster 25 kr pr lykkepose og indeholder bl.a rester af nogle stoffer hun har haft brugt til modelsyning, samt Fat Quarters, mønster, sytråd og meget andet.

Her ses min lykkepose for 1. advent:

Der er 1 FQ i lysegul, en julebort i fuld stofbredde, en lille stofrest med julehjerter, et mønster på en kosmetikpung, nogle blomsterstickers og 2 ruller quiltetråd.

2. Advent ser sådan her ud:

Der var rigtig mange godter i posen denne gang:

Stof med påtrykte katte, en stor og en lille – til at stoppe med blød fyldvat, et mønster på et dørskilt, 1 FQ himmel stof, 3 strimler stof, 2 stk. juleudklip samt 2 quiltetråd.

Af min mor fik jeg 1. advent 4 lys til en adventsdekoration:

Meget smukke lys der krævede en flot dekoration🙂

2. advent fik jeg 2 x 1/2 meter stof fra Fridolf Byggecenter i Rønne – de kommer i samlingen med retro/civilwar stoffer til et kommende tæppe🙂

Skønt at få adventsgaver🙂

Min mand får også en gave af mig hver søndag og 1. advent fik han en lille julebog med Nisseole – han Ælsker nisser🙂 Og i dag fik han en dvd – julepejsen…hehe..endda med julemusik🙂

   og 

Og her ses vores hyggelige julekurv fyldt med de dejligste adventsgaver🙂

Kan I nu alle julehygge?

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

7 svar til adventsgaver

  1. Hvor er du heldig, det ser jo godt ud alt sammen, knus

  2. Anni Heldgaard Bach siger:

    Hvor er det nogle fine ting, du har fået. Det er nogle gode lykkepakker, hvor man ikke kan føle sig snydt

  3. henriette siger:

    Kære Helle. jeg blev så glad for din kommentar ovre hos mig, så nu skal jeg da bestemt lige hilse på her. Jeg har læst lidt tilbage og kan se at du også har haft dit at slås med.. Hertil kan jeg fortælle at jeg har en god ven, det er ham der bor oppe ved Roskilde fjord og som jeg nogle gange besøger. Han er næsten helt døv og derfor kender jeg lidt til det der med omgangen med hørehæmmede og jeg VED at det kan være ret så frustrerende, som du beskriver, med ikke at kunne følge med når mange taler sammen.

    Min ven og jeg har efterhånden lært at kommunikere rigtigt godt, MEN jeg ved da også at mange mange gange gætter han sig frem til hvad jeg siger, især hvis jeg kommer til at tale for lavt eller hurtigt. Omvendt har jeg vænnet mig til, at der bare er tider hvor vores samtaler tager en noget underlig drejning, og at vi må grine fordi det er så komisk. Istedet for at gentage hele tiden, ja så må jeg sgu tage arme og hænder i brug for at forklare :))) Han er jordens sødeste og hjælpsomme mand, og selvom han ikke selv vil være helt ved det, så oplever han ofte at være hægtet af, når der er for meget lyd omkring ham. Han har få men gode venner, som VED og tager hensyn til, at han ikke hører så godt. Dem er han tryg ved og det trætter ham ikke. Jeg syntes det er fornuftigt at du har barberet ned og fra, der hvor det har været mere til frustration end sjov at deltage.

    Fortsat god dag og kærlig hilsen
    Henriette🙂

    • patchworkstuen siger:

      Tak for din varme kommentar🙂 Er også glad for at jeg omsider er begyndt at tage vare på mig selv. Knus

  4. Esther siger:

    Lækker gavekurv, med gode adventsgaver, en hyggelig tradition.
    Knus Esther

Skriv et svar

