Fødselsdagsgaver

Så har jeg lige haft afholdt fødselsdag – endnu en gang måtte jeg sætte et år mere på min alder – og vi fejret det med gode venner og adventshygge🙂

Jeg fik penge af min mor, så kan jeg selv købe noget godt….dem gemmer jeg til januarudsalget, som mange patchworkbutikker starter her efter nytår.

Af min far fik jeg 2 gode flasker rødvin og dem vil vi drikker til henh. juleaften og til nytår🙂

Så fik jeg 2 meget smukke juledekorationer af vores gode venner, Jens og Marianne, Marianne er super skrap til dekorationer og skønt vi kan glæde hinanden emd godt håndværk.

Og af min dejlige veninde, Sigrid, fik jeg disse meget smukke grydelapper af flettet patchwork – de må hænge til pynt i køkkenet – men bliver da nok brugt – for det skal grydelapper jo🙂 Og så fik jeg en cd af min elskede mand, Tøsedrengenes allerbedste…er helt klart fan af dem og elsker deres musik, som jeg nyder at synge med på mens jeg sidder og syr i værkstedet. Og endelig en quiltekalender – en evighedskalender med 366 forskellige patchworkblokke fra min anden bedsteveninde, Sheena.

Og så fik jeg også lige en sød rød øffer, fra Lysgaard, hvor vores kære nabo, Maria, arbejder. Der kan være et lys i den. Den står på bordet her hvor Mithra ligger og hygger med et gnaveben. Vi havde lige slået bordet sammen men endnu ikke fjernet dugen – og den hyggekrog der så blev af al dugen, måtte den lille bandit jo straks udnytte!

Nu er vi omsider over den første uger med vores lille dejlige hvalp…haqr haft en frygtelig stress, fordi det var så nyt og var ved at køre helt af sporet.

Nu har min mand og jeg aftalt, at når jeg er ved at komme i det gule felt:

Gult betyder PAS PÅ!

  • træthed
  • sover dårligt om natten
  • tænker hele tiden
  • uro i kroppen, kan ikke sidde stille
  • modvilje og indre modstand
  • irritabel
  • lettere til tårer eller indesluttet/ trækker sig

Flg. er hentet hos en super god blog, som jeg følger dagligt: http://frbrinch.blogspot.com/2011/12/12-december-sa-slap-dog-af.html

Jeg havde alle symptomer i en hel uge…pyh det var hårdt, men nu kan jeg atter sove og tankerne er stoppet med at fylde det hele.

I denne uge har jeg aftalt med min mand, at han ser efter vapsen om eftermiddagen, mens jeg kan lukke mig inde på syværkstedet og få syet på min Fat Qurater quilt along, hvor jeg nu er 3 blokke bagefter samt bloggers BOM hvor jeg kun en 1 blok bagefter (der kommer en ny d. 25/12). Uh hvor jeg glæder mig til lidt alene tid igen.

Hygge til jer alle og pas godt på jer og bliv nu ikke stresset!

Juleknus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i kæledyr, Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til Fødselsdagsgaver

  1. Marianne siger:

    stort tillykke med fø’s dagen :))
    sikke fine gaver du er blevet forkælet med ….
    årh jeres lille ny er sød …

    åh ja har været forbi Mette …..
    bevægede mig også rundt om rød og gul :o(

    knus♥

  2. Hej Helle
    Godt du kan takle det, og få hjælp af gemalen, og hunden er vel også jeres fælles, så det syntes jeg lyder godt…….Smiler stort til dig, og endnu engang tillykke, og hvad betyder et år mere i din alder……..😉

  3. Esther siger:

    Et forsinket tillykke med fødselsdagen og sikke mange dejlig gaver det har regnet med.
    Ja det er hårdt at få en hund i huset, men den skal nok blive mere rolig med tiden.
    Godt at det endnu engang lykkedes dig, med hjælp fra din søde mand at komme igennem en træls periode. Håber for dig, at du har fred et stykke tid nu.
    Juleknus fra Esther

    • patchworkstuen siger:

      Tak søde Esther🙂 Ja, dejligt at man kan støtte hinanden..alene havde jeg aldrig skaffet mig en hvalp, men med Steen så går det. Han er jo dejlig selvom han er krævende. Heldigvis går det, selvom patchworken må hvile for en stund *s* Rigtig god jul til dig søde ven.

Skriv et svar

