En lilla gribebold

Min nabos søster har bestilt en lilla gribebold til sin 1/2 årige baby Benedikte. Så fik lige sat 3 matchende stoffer sammen og i går fik jeg syet alle 12 trekanter sammen og stoppet dem ud med fiberfyld. Men først her i aften fik jeg samlet dem. Den måler 14 cm i diameter.

Ellers har jeg i 2 dage nu været i gang med at gøre 2 dobbelt dækkeservietter færdige og klar til quiltning..men så lige jeg havde glemt endnu een, som også ligesom de andre 2, havde ligget længe som UFOer. Så den 3.. dækkeserviet vil jeg lige gå op og sy færdig og gøre klar til quiltning. Så i morgen står den på 3 x quiltning.

Men nu skal jeg passe på ikke at overanstrenge min i forvejen dumme højre skulder. For på fredag har veninde og jeg aftalt symarathon – og der vil jeg på een dag – sy alle de dele jeg har skåret ud til min mors og fars slumrehyggetæppe til udestuen – færdigt som top.

Det er en balipop jeg for længe siden har skåret ud til et sødt braid(flet) tæppe. Det skal I nok få at se på lørdag – hvis toppen forhåbentlig er færdig!

Knus herfra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til En lilla gribebold

  1. Camilla siger:

    Hvor er den kær den bold. Det var en sød gave. Det må da være marathon, hvis du kan få en top færdig på én dag!! Det glæder jeg mig til at se. Held og lykke.

  2. Esther siger:

    Søde stoffer du har brugt. Uh jeg bliver helt forpustet at alle dine planer.
    Knus Esther

  3. sigrid siger:

    Sikke en flot fotogen opstilling, blomsterne matcher bolden… glæder mig helt vildt til i morgen, skal lige til at forberede mit projekt. Knus.

Skriv et svar

