Valentine og hundekoldt

Omsider fik jeg den første af 3 dobbelt dækkeservietter færdige – og lige i tide til Valenstinsdag d. 14 februar. Så kan vi sidde til bords og være romantiske med hjerterne.

Det sjove ved denne dækkeserviet, er at den er syet med 3 maskiner. Sømmene er syet med min Toyota quilt 50 – den første maskine jeg havde til patchworkbrug, og den er så freestyle quiltet med min “gamle”Phaff Smarter og lukkekanten er syet med min nye Bernina🙂

Her er det Mithra der går model i Naboens nye hundedækken, som jeg har syet, fordi det er så hundekoldt i disse dage. Mithra kan sagtens holde varmen, men han har også masser af dejlig underuld i pelsen. Men Louis er en blanding af en dansk svensk gårdhund og en foxterrier, og hans pels er ikke særlig tyk.

Her ses foeret fra Louis´ jakke og Louis selv:

Een af Mithras træningsvenner, Bailey, er en blanding af en Jack Russel Terrier og en mellemstor Puddel – og han fryser altså i den her kulde..så har syet denne her frakke til ham af marineblåt bævernylon og samme farve i fleece..den er yderligere foeret med polyestervat. Så den er rigtig lækker blød, varm og vandtæt.

  

Modellen er et gratismønster som jeg har hentet herfra:

http://www.marthastewart.com/265053/doggy-coats#close

Hav en rigtig god dag🙂

Mange vintervarme knus til alle fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i kæledyr, Patchwork. Bogmærk permalinket.

7 svar til Valentine og hundekoldt

  1. Ina siger:

    Hold da op hvor er du dygtig! Virkelig flotte ting!

  2. Esther siger:

    Hvor har du været flittig og de små firbenede nyder godt af din flid. En rigtig sød dækkeserviet, til Valentine, ovenikøbet med minder på mere end en måde.
    Knus Esther

  3. sigrid siger:

    Geniale hundefrakker med flees inendi… Du har godt nok været flittig i disse dage. Man får også en energy-indsprøjtning af alt det dejlige dagslys. Jeg hilser fra min symaskine og siger den også har det dejlig varmt med dens nye overdække på!! Tusind tak for det. Hav en god dag alle 4.

  4. patchworkstuen siger:

    weee….det symaskine cover glæder jeg mig meget til at se søde Sigrid.Kram, Helle

  5. Anni Heldgaard Bach siger:

    Det er rigtig flot, det du laver. Jeg har strikket hundetrøjer til datterens 2 små hunde, men det ville jo være hurtigere at sy et dækken til dem…..måske jeg skulle prøve. I må have en dejlig valentine med de flotte dækservietter.

Skriv et svar

