Næsten færdig pigetæppe topstykke

Nu mangler der blot at sys inderbort og yderbort på – quiltes, bagside og lukkekant – og så færdig🙂 Jeg er i tvivl om det skal være en prikket sort til lukkekant eller bare helt sort – for sort skal den være🙂 Og så vil jeg se om jeg kan finde en fleece til bagsiden der passer.
Jeg skiftede forresten det sorte kattestof ud med en anden sort – da jeg ikke gider at risikere at stoffet falmer…..een ting er at stoffet falmer normalt – men at det så også skifter farver til en grålilla – er jeg ikke tilfreds med!  Man har ikke garanti for noget af det stof man bruger – må blot stole på producenten, der lover vaskeægte og lysægte amerikanske bomuldsstoffer!

Nu skal jeg godt nok ud til Ellen i morgen og lige hente 10 meter volumenvliese, da jeg er løbet tør…bruger altid så meget af det til dækkeservietter og løbere m.m. Så er det godt at have noget på lager! Så hvis jeg får tid kunne jeg rende forbi Stof og stil og hente sort prikket stof til lukkekanter og fleece til bagsiden!

Jeg lukker først Give Away´en når jeg er hjemme igen fra Ellen – altså har I til sidst på eftermiddagen og vinderen udtrækkes mandag aften🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Næsten færdig pigetæppe topstykke

  1. Camilla siger:

    Det ser jo godt ud Helle. Kan godt forstå du vil have en sort kant på. Håber du finder den helt rigtig. (Er spændt på om jeg har heldet med mig for første gang i en Give-Away :-))

Skriv et svar

