Besøg og en Bento Box

Jeg har haft besøg fra onsdag aften til Torsdag aften af Anette. Hun ville gerne lave et tæppe ligesom den jeg er i gang med til min mor – en friendship braid – fra en Jelly Roll.

Hun havde en meget flot blå, rød, hvid jelly roll med, som hun skar af hele torsdagen og der skar og syede jeg til en lille Bento Box.

Her ses 6 Courthouse Step blokke – inden der skæres op.

Her er de byttet 2 og 2

Og her er de byttet endnu mere….tror jeg skal prøve at bytte mere tosset😉 Altså dreje blokkene..kunne være sjovt at se hvor mange måder denne geniale blok egentlig kan laves på.

Hvis I vil læse mere om Bento Box, så kig her:

http://dunawi.blogspot.com/2010/01/quilt-project-2-brielles-quilt.html

http://sonnetofthemoon.blogspot.com/2009/01/bento-box-quilt-step-1.html

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090508124308AAbEupC

Mine mål for min bento box, er at jeg har brugt en charm til midten – 5″ – og så skåret alle strimlerne 2 1/2″ brede. En hurtig og nem blok at sy.

Hav det godt derude i blogland🙂

Knus, Helle

 

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

7 svar til Besøg og en Bento Box

  1. Laila siger:

    Flot, det passer lige til charmpack og strimmelpakker. Sjov teknik

  2. Birgit Nielsen siger:

    Hvor er det flot

  3. Lappe- Grete siger:

    Morsom blokk, og lekre farger du bruker!
    Jeg kikka på lenkene du har lagt ut, og så mange flotte mønster du kan lage av denne blokka. Må nok prøve dette en gang!

  4. Anni Heldgaard Bach siger:

    Hej Helle. Er det 18 forskellige stoffer i lilla nuancer, for det er lidt svært at se på billedet.

    • patchworkstuen siger:

      Hej Anni – ja, jeg har brugt 18 forskellige lilla stoffer – fra mit restlager. Tror jeg vil lave 6 mere og få et noget større tæppe🙂 Knus

  5. Anni Heldgaard Bach siger:

    Hej Helle. Jeg er som en start begyndt på dine nemme kaffebrikker, som du forklarer rigtig godt for en som mig. Nu ser jeg om, de bliver gode nok til at blive offentliggjort

  6. Marianne siger:

    Supe super flot … Er især vild med den nederste kombination
    Knus

Skriv et svar

