Shoppetur i Odense

I dag har jeg haft besøg af Marianne fra Roskilde – som gerne ville besøge de odenseanske patchworkbutikker. Sammen Sigrid som var chauffør – lagde vi ud med et besøg hos KludeMarie – der stadig havde stoffer tilbage til 50 kr pr meter. Der fandt vi alle en masse skønne stoffer og jeg fandt 2 – i rødlilla farver, fra Jinny Beyer.

Dernæst kørte vi til Patchworkgården i Ørbæk og der fik alle også shoppet pænt ind der – jeg fandt 2 meter flot lilla stof, som skal bruges til bort på min lilla Bento Box.

Så spiste vi en dejlig frokost med lækker smørrebrød fra Bilka hjemme hos Sigrid, og derefter kørte vi til Butik Kastanja, hvor vi alle igen fandt noget vi ikke kunne leve foruden….jeg fandt 2 meter storblomstret stof og 2,5 meter stormønstret japansk stof, som jeg vil bruge til kaleidoskop….er simpelthen så flot at det skulle med mig hjem.

I alt fandt jeg 8 1/2 meter + 2 ruller sytråd til kun 470 kr..det var da et kup, ikk?

Og Marianne er så dygtig til at lave konditorkager og havde den flotteste kage med til mig, lavet med Toblerone og med jordbærcreme i…kagen smagte aldeles vidunderligt! Tusind tak, Marianne – nænnede næsten ikke at skære i den flotte kage..godt den er foreviget til evig tid på foto🙂

Se lige ind i kagen…uhmmmm..ser den ikke himmelsk lækker ud? Den smagte fantastisk, kan jeg godt fortælle.

Nu er mit batteri godt nok fladt for i dag – resten af aftenen skal jeg bare hænge og flyde i min gode lænestol og glo tv.

Tak for en dejlig dag til 2 søde veninder🙂 Håber vi ses igen🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til Shoppetur i Odense

  1. Camilla siger:

    Herlige indkøb du har lavet. Jeg er især vild med de lilla. Og så billigt! Lækker kage du fik, kan godt forstå du næsten ikke nænnede at skære i den. Mums. Det var da også en masse indtryk og oplevelser på én dag, så det er forståeligt, hvis du er flad. Håber du får en hyggelig aften.

  2. Rigtig flotte stoffer, du har købt!
    Det ser virkelig ud til, I har haft det skønt, og sikke en kage! Jeg er dybt imponeret over, at nogle kan fremtrylle så flotte kager! Det kan Mette Blomsterberg i hvert fald ikke gøre bedre!
    Knus Annelise

  3. Rosa siger:

    For katten, jeg er misundelig!
    Stoffer og kage – bare det var mig!!

  4. Jane Olsen siger:

    Sikke en pragtfuld dag, i har haft! Det er godt at kende andre “stof-misbrugere” ;o)))) Og sikke en fin kage. Det er nogle fine indkøb, du har gjort! Håber dit “batteri” hurtigt bliver ladet op, så du er klar til at komme igang med de skønne stoffer
    Og tak fordi du delte den dejlige dag med os andre!
    Go’ weekend til dig ;o)

Skriv et svar

