12 blokke og en bort

Så kom jeg da så langt, at jeg fik syet alle delblokkene til 12 blokke – som da jeg startede. Og nu skal disse lige skæres rene og syes sammen til et stort topstykke.

Stoffet til borten, hænger i venstre side – syntes det er helt vildt flot og matcher tæppet så godt. Vil prøve at ende op med et tæppe der ca måler 130 x 180 – det skal bare være mit private slumretæppe i stuen. Så det aflagte jeg har syet – bliver hundenes🙂

Nu vil jeg lige se om jeg ikke kan få mig en morfar, for jeg vågnede lige tidligt nok i morges og er faktisk træt og en lille smule forkølet. – det kilder i næsen så jeg skal nyse…men måske har jeg bare stofallergi? Måske trænger hytten bare til en ordentlig omgang forårsrengøring – overalt!

I morgen står den på hyggesyning hos bedsteveninden og kunne være dejligt om jeg kunne nå at få en færdig top med, vi lige kunne lægge i vat og bagsidefleece – klar til quiltning.

Samler jo med vilje mine tæpper til quiltning sammen – for at quilte dem i rækkefølge – et tip jeg engang fik, hvis man gerne vil opnå rutine til at freestyle quilte. Så ender det nemlig med at den sidder fast i rygraden, det med at lade hænderne føre quilten roligt omkring nålen – så alle sting bliver pæne og enssartede.

Og så skal jeg lige have tegnet et quiltemønster til min mor og Dan´s tæppe…jeg vil quilte feathers – lette og luflige, der skal hele vejen lags alle 8 rækker på tæppet! Og et andet mønster til den lyseblå bort.

Hav en god dag🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til 12 blokke og en bort

  1. Camilla siger:

    Det bliver bare så flot Helle. Og borten sidder lige i øjet. Er spændt på at se din freestyle quiltning og se dine feathers.

  2. Rosa siger:

    Hold da op!!!
    Jeg vidste det. Den bort er bare så flot.
    Det blir en fantastisk quilt – jeg er grøn i bærret af misu.. ok jeg nøjes med at skrive, at jeg ville ønske det var min *S*
    .

  3. sigrid siger:

    Hej kære. jeg glæder mig til en god dag i morgen. Vil du hjælpe mig med at sandwiche stjernetæppet… Knus og på gensyn. ps meget vellykket og smuk quilt du er i gang med.

    • patchworkstuen siger:

      Det kan du tro jeg gerne vil hjælpe med at sandwishe..vi gør 2 tæpper klar🙂 Ses min kære🙂

Skriv et svar

