Dobbelt dækkeserviet i balistoffer

Denne dobbelte dækkeserviet er jeg endelig blevet færdig med. Startede med den på vores ferie sidste år, på Sardinien, hvor jeg på stranden i Bosa, sad og syede over pap i stegende hede.

Tæt på quiltningen og farverne

Det skulle oprindeligt have været 2 dækkeservietter efter et mønster fra KludeMarie, men ændrede den så i sidste øjeblik til en dobbelt dækkeserviet. I går fik jeg quiltet den færdig og i dag blev det sidste lukkekant syet på i hånden.

Her ses bagsiden – mindst lige så smuk som forsiden….og praktisk den kan vendes, hvis der kommer en plet på🙂

Balistoffer er så smukke, intense, dybe farver, som jeg holder meget af. Også selv om dem, der laver stofferne, ikke arbejder under særlige sikre forhold…bl.a stamper de rundt i farvebade med bare ben….og enhver ved jo at batikfarver ikke er helt giftfrie.

Men vil du se videoen om bali batik stofs tilblivelse, så kig med her:

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

7 svar til Dobbelt dækkeserviet i balistoffer

  1. Hvor er den flot, ja stofferne er flotte men metoden de atbejder under, føj for den da…..😉

  2. Lappe- Grete siger:

    Så flott dekkeserviett du har sydd! Enig med deg i at Balistoffer er flotte stoff og farger. Synd arbeiderne ikke har gode arbeidsvilkår
    Ha en fin dag!

  3. Laila Mogensen siger:

    Spændende proces og mange trin. Jeg er også vild med batikker.

  4. Camilla siger:

    Nøj hvor er det altså nogle flotte farver du har sat sammen. Herligt herligt.

  5. Jette siger:

    Skønne farver – ja batikker er spændende, men man får jo lidt at tænke på når man ser tilblivelsen ;o(

  6. sølvi siger:

    hej, jeg har kikket din blog, – du laver mange finne ting. Jeg falt over dine fine dækservietter i Balistoffer, – hvad er det nu det mønster hedder? Jeg tror jeg måske kunne tænke mig at sy noget i det mønster.

    • patchworkstuen siger:

      Hej Sølvi..det er KludeMarie der har designet mønsteret og det hedder Holiday Flourish Dækkeserviet
      http://www.kludemarie.dk/ – på hendes hjemmeside kan du spørge efter mønsteret. Det er blot mig der har ændret modellen til en dinner for to i stedet for🙂

Skriv et svar

