Sommer oprydning

Jeg skal have lavet om i mit syværksted og have plads til en gæsteseng, som jeg oftes selv sover i, hvis min ryg driller. Så er vores dobbeltseng nemlig for blød. Og vi har ikke lige råd til at købe en ny seng, da vi vil have een af super kvalitet a la Tempur.

Vores gamle gæsteværelse skal laves om til et bibliotek – vi har nemlig så mange bøger, at jeg fik den idé at anbringe dem alle i reoler på det lille 7 kvm store værelse. Så får vi meget bedre plads i vores stue – til en flydesofa🙂 Det har vi længe ønsket os.

Så for at få plads i mit værelse, så har jeg fået sorteret alle mine stofrester under 1 FQ, og de fylder ret meget. En pæn stor pose med ægkanter, er ikke talt med her.
Alle poserne med stofrester, som er sorteret i farver, kommer i vores kælder og ligge i en del år. For når jeg engang har rigtig mange poser med stofrester og ikke så mange metervarer længere (der går nok mindst 5 år, før vi når dertil!), så er planen at sy en masse fede restetæpper, som du bl. a kan se en masse flotte af på denne side, hvor der også er mønstre til…… Det er Bonnie K. Hunter, som er min absolutte favorit og hun er simpelthen så genial til at udnytte alle sine stofrester. http://quiltville.com/

Og når poserne er kommet i stabelkasser, fylder de 5 stks. som skal i kælderen på ubestemt tid! De nye stofrester som uvilkårligt vil komme til, smides i nye poser og får løbende selskab med de andre i kælderen🙂

Nu tror jeg at jeg vil kigge på alle mine ægkanter – mange samlet selv, men har også fået rigtig mange af Sigrid og de andre piger fra sycafeen.

Jeg vil lave dækkeservietter af dem….har set nogle andre lave det og de er virkelig flotte.

Forresten har jeg en pose med meget små stofrester – perfekt til billedcollager og andre billedkunst – posen er gratis, der skal blot selv betales porto. Posen vejer: 544 gram og der kommer selvfølgelig lidt ekstra vægt på med emballage. Man er også velkommen til at afhente på min adresse i Odense. Send mig en besked, hvis du er interesseret.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

6 svar til Sommer oprydning

  1. Lappe- Grete siger:

    Skal si du rydder! Og så mange rester du har!
    Har kikket på siden du henviser til. Masse flott å bruke rester til. Skulle bare hatt litt mer tid!
    God helg!

  2. Esther siger:

    Det må jeg sige, der sker noget på jeres lille parcel. Det må være skønt at få ryddet op i alle stofferne. Ja, quiltville er en genial side, men desværre få man ikke mere tid af den.
    Jeg håber, at du får alle dine ønsker opfyldt, men kan du ikke nøjes med en ny madras, behøver du skifte hele sengen ;-)))
    Knus fra Esther

    • patchworkstuen siger:

      Tak Esther🙂 Ja, desværre har vi een stor madras (160×200) og vi skal have 2 særskilte madrasser..min mand er tynd og jeg er rund😉 Så vi vejer jo forskelligt og skal derfor også have forskellig madras. God weekend
      Knus, Helle

  3. Annelise siger:

    Uhm, det er altid skønt at få ryddet op, men også farligt, for så er der jo plads til mere!🙂
    Jeg håber for dig, at du kan få den rigtige madras, Helle! Det er så vigtigt at ligge godt – også selv om man ikke har dårlig ryg! Vi har gjort det samme, her har min mand fået en boksmadras ind på sit eget værelse, så sover han der, når han har problemer med kadaveret! Så får jeg lov til at sove i ro, når han rumsterer for meget rundt!

    • patchworkstuen siger:

      Nemlig, Annelise. Jeg syntes heller ikke at vi skal plages af hinanden, hvis man af og til er urolig, forkølet og sådan. Og nogle gange snorker jeg også som en gammel fiskekutter! Så er det rart at jeg kan smides ind på gæsteværelset så han kan få lov til at sove i fred. Heldigvis har vi ikke det modsatte problem, for selvom Steen også snorker af og til, er jeg jo stokdøv om natten – så jeg sover bare :-)))
      Knus, Helle

Skriv et svar

