Sådan freestyle quilter du flotte hjerter på maskine

På Facebookgruppen; Patchwork for alle – viste jeg forleden dag et foto af Bentobox tæppet, som jeg er ved at freestyle quilte med hjerter. Mange blev interesseret og ville gerne vide hvordan jeg lavede disse hjerter.

Motivet er fra 501 Quilting Motifts – Designs for hand or machine quilting – Den kan bl.a købes hos BaliQuilt http://www.baliquilt.dk/shop/501-quilting-motifs-1911p.html

Jeg har valgt mønsteret Heart String fra side 157 og her på disse 6 videoer kan du se hvordan jeg gør.

Nu er jeg ikke professionel til at lave film, så bær over med kvaliteten, den manglende info og min kære mands kamerastyring🙂 han gjorde det nu super godt🙂

Aller først skal jeg lige sige at man skal bruge en quilte stoppe fod, have transportøren slået fra, et par gode quiltehandsker og så er det bare at klø på og føre stoffet rundt under nålen og skabe de flotteste hjerter🙂

Rigtig god fornøjelse.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

6 svar til Sådan freestyle quilter du flotte hjerter på maskine

  1. Hvad er et Bentobox tæppe?????

  2. patchworkstuen siger:

    Jamen skat søde Inge..følger du ikke med? Det er denne her: https://patchworkstuen.wordpress.com/2012/02/27/faerdig-bento-box-top/
    Knus, Helle

  3. Flot, men der skal nogen øvelse til🙂

  4. sigrid siger:

    Det er nogen rigtig fine videoer du har lavet og din stemme er meget “radioegnet”. Nemt at høre, se og forstå. Godt gået og fortsæt endelig! Knus Sigrid.

    • Anonym siger:

      Hej Helle. Godt gået, jeg samler mod til frihåndsquiltning p.t.. Har øvet mig lidt, men som jeg da spænder i skuldrene…………
      Vh Lissy

Skriv et svar

