Ny patchworkstue

Jeg har fået omrokeret og lavet en masse om i min systue, og har knoklet hele dagen. Nu mangler kun lige ganske lidt, bl.a på sybordet og lidt rengøring af rummet.

Jeg var en tur mere i IKEA i dag og købe nogle pap æsker til BILLY reolen og nogle flere SAMLA bokse…så nu er det næsten helt system i tingene….dog mangler jeg endnu at sætte mærkater på de fleste SAMLA bokse, så jeg ved hvad de indeholder.

 

Her i de billige reoler, har jeg i den venstre reol alle mine små stofstykker på 1 Fat Quarter og den højre reol har alle mine UFOer…uha ja, er desværre afsløret….som jeg ryddede ting frem af gemmerne, afsløres den ene UFO efter den anden….så må vist til at få en masse færdige inden året render ud. Og øverst i reolen mit stereoanlæg….min mands gamle, men det spiller upåklageligt godt. Og jeg kan IKKE undvære musik når jeg syer.

 

Her ses mit arbejdsbord, som naturligvis også er fra IKEA….benene kan indstilles i højden. Her skærer jeg alle mine stoffer.

Under bordet opbevarer jeg bl.a alle mine færdige quilts, strikkegarn, forskellige ensfarvede bomuldsstoffer samt fleece – de fylder 2 bedrollers!

 

I hjørnet her, står 2 ANTONIUS reoler fyldt med store stofstykker og det meste er pakket i projektposer – og som jeg skrev tidligere, er de store bokse fyldt med mellemvat.

Og så ses mit symaskinebord, som min mand har lavet til mig..min Bernina er sænket i bordet – det er jeg super glad for….bordet flyttes nemt rundt i værelset, hvis jeg får brug for mere plads omkring mig …f.eks. når jeg quilter.

 

Og naturligvis skal der være plads til Mithra, som af og til kommer på besøg når jeg er i systuen. Så skal han ligge i kurven og hygge sig.

I reolen ved siden af – nogle af Steens gamle bogkasser, har jeg sytilbehør, lynlåse, tasketilbehør, knapper osv. – og ovenover min totalt uundværdige designvæg!

 

Sidste foto er mine BILLY reoler, med alle mine quilteblade i højre reol, patchwork bøger i den venstre reol og så ringbind med patchworkmønstre i midterreolen, samt de i dag nyindkøbte papkasser til at holde orden i alle mine stofrester, små UFOer og Puttetæppe stoffer. Er super tilfreds med reolen indhold nu….så dejligt at have totalt orden i sagerne.

Nu er det fyraften….og aftensmad tid. Hyg jer derude i jeres syrum🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

14 svar til Ny patchworkstue

  1. Puha, jeg bliver helt svedt af al den organisering. Super lækkert, ville ønske jeg fandt tid til at få det gjort hos mig også.

    • patchworkstuen siger:

      Hej Laila….tro mig det syværelse har trængt længe…..det tager tid at tage sig sammen og få tid til at få det gjort. Er glad for at jeg har fået det gjort nu..så kan jeg da få onduleret alle mine UFOer inden nytåret….eller bare nogle af dem ;-)))

  2. Inge siger:

    Det er bare et lækkert værksted/ systue du der har, har I selv lavet nedsænkningen af din symaskine? 😆

  3. Camilla siger:

    Hvor ser det dejlig kreativt ud. Så herligt med lidt orden og system i sy-sagerne. Det gør arbejdet så meget nemmere.

    • patchworkstuen siger:

      Jep…og så ved man hvor alting ligger – før brugte jeg en hel krig på at lede efter ting og sager….🙂

  4. Det er et dejlig sted du har der og orden i sagerne🙂

  5. patchworkhulen siger:

    Det ser sørme godt ud, Helle! Dejligt når alle ting har sin egen plads. Så er det meget nemmere at holde orden.
    Jeg kan rigtig godt lide din “tagrende”!

  6. Anonym siger:

    Hold da op – bare det var mig der havde styr på mine ting og sager.
    Jeg mangler virkelig et ekstra værelse – har sagt til min ældste datter, at hun ryger ud når hun fylder 18 – hun er 14 nu…… spøg til side – hvor må det være fedt med en sy-stue.
    Flot og dejlig sy-stue Helle

    • Anonym siger:

      Hvorfor står der at jeg er anonym – jeg hedder Gitte Stæhr Hemmingsen

      • patchworkstuen siger:

        Tak skal du have🙂 det er også guld værd at have sit eget værelse..og kunne lukke døren når man ikke lige skal sy mere…. Du må blot vente 4 år mere…den tid går såmænd hurtigt og så vil du nok savne at have din datter boende 🙂

  7. sigrid siger:

    Super flot! (var ikke klar over du havde så meget…..) Knus.

Skriv et svar

