Strikketaske julegave i lilla

Denne strikketaske – den første jeg har lavet af planlagte 3 tasker, skal min mor have i julegave. Min mor elsker at strikke og derfor skal hun da have en ordentlig taske til at opbevare strikkepindene, opskrifter og garn.

Havde jeg været lidt bagklog – så havde jeg smuglet inderlommer i tasken, så man der kunne lægge opskrifter…men den idé fik jeg først efter at have syet taskens sider sammen..og jeg gad ikke pille op! Dem må hun folde sammen og lægge i taskens sidelommer🙂

Men er super tilfreds med tasken, der er syet efter bogen “Flower Power patchwork af Anne Pia Godske Rasmussen”..den er rigtig flot og syet af rester fra min lilla Bentobox tæppe, der stadig venter på at blive quiltet færdigt😉 Ja, skal nok nå det inden jul!

Her i december tager jeg nogen dage til Bornholm med tasken og andre gode sager og besøger min mor og hendes mand. Det er meningen at der skal garn i tasken, så hun kan strikke sig en lækker trøje. Det garn køber jeg i hendes ynglings garnbutik i Rønne.

Ja, nu skal jeg også  lige have syet 2 x 6 dækkeservietter færdige af dem her:

Jeg har lige fået bagsidestof hjem og mere stof af midterstykket, så jeg kan sy 6 mere.
De 6 forstykker er syet færdige – de skal bare have bagsidestof og quiltes/monteres.

Der skal 4 til min mors veninde, Else, der blev 80 her i 2. november og min mor skal så have 2 og Marianne skal have 6, som hun har bestilt og selv betaler for.

De er super nemme og hurtige at sy🙂

Knus til jer derude fra

Helle

11 svar til Strikketaske julegave i lilla

  1. Jette siger:

    Super flot taske – den bliver din mor glad for. Jeg har selv syet een efter samme mønster, men jeg lavede lidt om på lommerne da jeg bruger den som sytaske ;o)

  2. Lis siger:

    Jeg kan godt lide den strikkepose….Tak for kikket.. KH Lis Graae

  3. Mette Olsen siger:

    Den er bare så fin og vær glad for kun et stort rum…
    Den blir din mor bare så glad for…
    Knus fra Mette

  4. super flotte ting du laver , du er bare godt til det med farver , elsker at se hvad du nu har fundet på kh Lotte

  5. Camilla siger:

    Meget fin strikketaske, den skal hun nok blive lykkelig for, og få stor gavn af. Og lækre farver til dækkeservietterne.

  6. Anonym siger:

    Flotte ting du har syet især strikketasken :o)

  7. Birgit Nielsen siger:

    Flotte ting du har lavet, især strikketasken :o)

  8. sigrid siger:

    Hej skat. Sikke nogen fantastisk flotte ting!! Jeg synes tasken er superflot og dækkeservietterne kan jeg også godt lide. Du ved jeg har svaghed for kulørte og spralede ting…
    Fortsat god arbejdslyst.

  9. Jane siger:

    Hej Helle, hvor er du bare produktiv ;o) Og så skønne ting, du får lavet ;o)

  10. Samia siger:

    Åh hvor ville jeg gerne eje sådan en – kan du fristes tik at sy en for mig 😊

    • patchworkstuen siger:

      Hej Samia🙂
      Jeg kan sagtens sy een for dig..men det bliver desværre ikke billigt. Patchworkstof er dyrt og materialer alene til sådan en taske koster 328 kr og jeg tager dobbelt op for at sy den…den er tidskrævende at sy -) Så total pris du skal af med er: 650 kr. Men så får du den også lige som du vil have..og med frit valg af farver🙂
      Hej fra Helle