Bare pga mangel på en tom spole!

Bare fordi man mangler en ledig tom spole til at have en beige sytråd på – så jeg kan komme i gang med at quilte på min fars tæppe her tirsdag, så stod jeg med 9 spoler der alle var med tråd…dog var en gul tråd kun halvt fuldt – og jeg er jo ikke den der bare ruller tråden ud og smider den væk….næh næh…den må kunne bruges til at sy nogle hurtige sømme med og blive brugt op af den vej!

Jeg fik først fast i en UFO – hvor jeg kun havde syet 2 blokke – der fik jeg så lige syet een mere….

men så syntes jeg ikke lige at være i humør til flere af disse – så hev fat i mit lysblik tæppe – hvor jeg kun havde syet 3 ud af 11 rækker færdige….

Og fik sørmet inden jeg havde set mig om – syet hele 3 rækker blokke til lysblik tæppet🙂 WOW! Er dybt imponeret over mig selv….

Hvor længe er det lige den har ligget og samlet støv?
Ja, d. 14 september 2009 skar jeg alle stofferne til tæppet der oprindeligt skulle være en gave til min fætter…men blev ikke inviteret med til festen og så gad jeg ligesom ikke lave det færdigt…..og d. 3 oktober 2009 fik jeg syet de 3 rækker..og lige siden har det altså ligget og samlet støv! Her kan du se de første 3 rækker på designvæggen.

Så det er da klart jeg er stolt over mig selv, at sy hele 3 rækker her en mandag aften.

Herunder kan du se tæppet som modellen skal syes i..mine bundfarver er så bare blå og grønne nuancer og med røde og gule trekanter.

Nu håber jeg er kroppen er frisk til at quilte i morgen..har besluttet at freestyle vinglas og vinflaske samt vinblade i borten..bliver sjovt at lave🙂

Og ved I hvor meget af den gule tråd jeg havde tilbage i spolen efter 3 rækker?

30 cm😉 Det kunne jeg godt nænne at smide væk…haha😉

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Bare pga mangel på en tom spole!

  1. Camilla siger:

    Spændende mønster du skal i gang med. Jeg tror det bliver rigtig flot i de farver du har valgt.

Skriv et svar

