Lige en hurtig juleløber

På Patchwork for alle / Facebook – der har en del medlemmer vist flotte løbere, som er lavet med enten dresden plate eller 9/10 grader linealen.

xmasrunner

Da jeg havde nogle strimler af noget stof jeg havde købte billigt hos Stjernestoffer, og som jeg ikke syntes var overvældende pæne (stoffet med ko print, grønne prik og sort med striber…syntes faktisk de var rædselsfulde, men sammen med de flotte 2 røde strimler, som også lå i resteposen, kombineret med min egen røde med snefnug, må man da kunne lave en jule løber der var både pæn og moderne. Og det blev den faktisk. Er rigtig godt tilfreds med den og den pynter nu på vores julebord her op til jul.

Her ses processen og med linealen på stoffet:

xmasrunner-proces

Jeg har brugt en lineal som vi har kopieret fra et tysk blad…ved ikke lige hvor mange grader den har? …den tog ikke lang tid at sy sammen..og quiltningen med overtransportør var hurtigt og let. Lukkekanten var sørme også med i resteposen…skåret på skrå og pressefoldet – så lige til at sy på…smadder nemt!

xmasrunner-back

Bagsiden er bare alm. hvid bomuldslærred.

Tror næsten jeg vil sy een mere i nogle andre stoffer🙂

Knus, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Lige en hurtig juleløber

  1. Jane siger:

    Det var dog utroligt, alt det du får lavet i øjeblikket, skønne ting ;o)))))))

  2. Det var sørme en rigtig god idé til at få brugt linealen på en helt anden måde.
    Tak Helle, det tror jeg jeg vil prøve i den kommende week-end, hvor der er lovet “snestorm” igen :-))

  3. Camilla siger:

    Hvor er den blevet super flot. Meget kreativt og moderne. Glæder mig til at se den i andre stoffer også.

  4. Solvejg Jensen siger:

    Kære Helle.
    Du er dygtig til at finde på og vise hvordan man skal bruge linealen, tak skal du have,det skal jeg prøve,jeg har 5 tæpper til at ligge, men øver mig stadig på min nye maskine.
    knus Solvejg

Skriv et svar

