Nyt projekt og en løber mere

Vores gode veninde, Berit, er netop fyldt 60 år og traditionen tro, får man et slumretæppe af mig. Hendes mand fik tidligere sit tæppe, i orientalske stoffer og Berits tæppe, er naturligvis også i orientalske stoffer, blot med flere farver i.

Alle stofferne er skåret op og klar til at blive syet sammen – tæppet skal først være færdigt ca i uge 3 i januar.

tvrunner1

Fra resterne af tæppet, blev der til en lille tvbords løber – hvor jeg har brugt Eazy Dresden ruler, i stedet for min 10 grader…da denne lige havde den længde der passede til mit tvbord. Samtidig kan jeg jo så også se hvordan stofferne går i spænd sammen. Og det skal nok blive rigtigt godt.

tvrunner2

Bagsiden er også flot, så den kan vendes🙂

tvrunner3

Modellen som jeg skal sy tæppet op i, kan du se her: Twisting the night away quilt

twistingthenightaway

Vi ses til den næste post, hvor jeg vil lægge min status for 2012 – jeg lavede halvårlig status i sommers, og har faktisk nået en del siden da….men mere om det i morgen🙂

Godt nytår🙂

Knus fra Helle

 

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Nyt projekt og en løber mere

  1. Glæder mig til i morgen, og se din status, nå ja dette her ser da også godt ud….

  2. Marlene siger:

    Spændende mønster slumretæppet bliver lavet i. Det glæder jeg mig til at se færdigt.

    At se din status bliver også sjovt, tror virkelig du har fået lavet meget.

    Rigtig godt nytår til dig.

Skriv et svar

