Nytårs status 2012

Så er endnu et år rendt ud og jeg gør som sædvanlig status over hvad jeg har syet og hvor mange UFOer jeg har nedbragt.

Her i går aftes fik jeg nået at quilte og sy lukkekanter på de 4 vinter dækkeservietter, som jeg syede sammen med Chila og Birthe i november. De er blevet rigtig søde og kan fint bruges i januar og februar. Originalstoffet ses – så I kan se hvor velegnet bortstoffer er til kaleidoskoper🙂 Jeg har igen brugt Super60 trekanten til at sy disse søde dækkeservietter.

vinterplacemats1 vinterplacemats2 vinterplacemats3 vinterplacemats4

Og så kommer vi til status optællingen og den ser sådan her ud:

Færdig i år:

Babytæppe.

demo tæppe til Ellens patchwork.

3 dobbelte dækkeservietter.

Mor´s balitæppe + 4 puder

andre småtterier som kaffeservietter osv.

Steens Kaffe Fassett tæppe

Olivers tæppe

Malou´s tæppe

6 dækkeserivetter i rosenstoffer syet over pap

Fars slumretæppe

Strikketaske

6 dækkeservietter

6 kaleidoskop dækkeservietter

4 juleløbere

1 juleløber

et juletræstæppe

2 julehjerte krusbrikker

1 grydelapper

3 brødbakkeservietter

2 sofapuder

2 lyseduge

efterårsvægtæppe

bordløber i brun og grøn

lille søgrønt vægtæppe

Tvbords løber

Næsten færdigt er:

Lilla Bentobox (mangler at quilte + lukkekant).

Projekter jeg er gået i gang med, som mangler en smule for at blive færdigt:

Swingløberen (skal være et vægtæppe og mangler at applikeres på baggrundsstoffet-sandwich+quilt).

Norsk strimmelteknik løber (mangler at gøre tæppet til størrer+sandwich+quilt).

Havetæppet syet over pap i blomstrede stoffer (mangler at sy nogle enkelte rækker sammen og montere det hele).

Mithra´s hundetæppe (stofferne er skåret – mangler at sys sammen+quilt).

2 B.O.M – een til mig selv og een til Steen – er bagud med blokkene.

Sengetæppe til gæstesengen – alle stoffer skåret, nogle blokke er syet.

Blikfang tæppe, alle stoffer er skåret, over halvdelen er syet.

Rødt tæppe; alle stoffer er skåret og klar til syning.

Blomstertæppe, alle stoffer skåret, nogle blokke er syet.

Stjernevrimmel sengetæppe; nogle blokke er syet over pap.

Restetæppe i lilla og grønne nuancer, alle stoffer forberedt – 1 blok syet færdigt over pap.

Juleløber i lilla stoffer, alt skåret og mangler at sys sammen.

Annaka dækkeservietter i brun/lime – kun 1 er syet sammen.

Projekter jeg skal i gang med her i januar er:

Gave til min gode veninde Sigrid der fylder 50

Slumretæppe til vores veninde Berit der er fyldt 60

Slumretæppe til Tine og Martin, vores gamle naboer der er flyttet i nyt hus

Resten af året skal bruges til at få mine UFOer færdige!

Må gerne starte på noget nyt men kun efter devicen: 1 UFO færdig, 1 nyt projekt færdig, 1 UFO færdig osv osv

happy_new_year_2013_2

RIGTIG GODT NYTÅR OG JEG ØNSKER JER ALLE ET GODT OG KREATIVT SY ÅR🙂

Knus og kram fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Nytårs status 2012

  1. Inge Christensen siger:

    Rigtig godt og gldeligt nytr til dig ogs. Jeg nyder at lse dine indlg p bloggen og p patchwork for alle p fb. Du er megaflittig, dine kreationer er altid spndende, og s er du s gavmild med de ting du laver for meget af dit pw gr jo til gaver! Glder mig til at hre mere nste r! Venlig hilsen Inge S. C.

    Date: Mon, 31 Dec 2012 13:35:58 +0000 To: inge39@live.dk

  2. Inge siger:

    Hold da op, du har og er godt nok flittig, bare det var mig….

Skriv et svar

