At have et liv…og så facebook

524528_505045472845498_84492015_n

Hej mine kære venner rundt i hele Danmark og nogle enkelte in the far west🙂

I går tog jeg en drastisk beslutning! Jeg opsagde min facebook konto!

Facebook fylder alt for meget i mit liv…så meget at jeg begyndte at trække vejret gennem mine statusopdateringer, var afhængig af feedback og alene de forskellige kommentarer, positive eller negative, afgjorde om min dag blev god eller dårlig!

Det går altså ikke! Jeg må få mig et sundt liv, hvor jeg kan være mere i balance – men også et liv hvor jeg får mere tid til andet end at tjekke facebook hele dagen. Et liv hvor jeg også får tid til min mand og vores dyr – træne min hund, gøre rent i huset, komme i motionscentret osv osv.

Naturligvis kommer jeg til at savne alle I skønne mennesker og se hvad alle syer af de skønneste kreationer på patchwork for alle. Det bliver et stort hul i starten, men jeg håber jeg har styrke nok til at blive min netafhængighed kvit og få et mere harmonisk liv, som jeg  har meget bedre af, både fysisk og emotionelt!

Jeg skulle også have været på kursus på lørdag – Not so giant dahlia hos Stofgåsen.
Der har jeg også meldt afbud, fordi jeg skal se at lære ikke have 20 bolde i luften på een gang. Hvor smart er det lige at starte på et nyt projekt, når man har 2 slumretæpper man skal nå at sy inden udgangen af januar?

Jeg skal altså lære at sige nej og ikke ville det hele.

Det magter jeg slet ikke, at kunne det hele. Og igen skal jeg minde mig selv om at jeg er førtidspensionist og dermed skal lære at sætte tempoet lidt ned, for at undgå alt den stress med tilhørende muskelspændinger osv.

Jeg håber I alle dejlige quinder vil følge mit liv og mit patchwork her på min blog, og jeg vil naturligvis for dem der har blog eller hjemmeside, følge med der. Det kan klares med en enkelt online tid pr dag – og ikke hele dagen som jeg havde før🙂

Pas godt på jer selv derude, og husk der også er et liv, et dejligt liv – udenfor Facebook🙂

Kram fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

45 svar til At have et liv…og så facebook

  1. Kære Helle
    Tillykke med din beslutning, jeg tror bestemt, den er sund for dig og mange andre. Jeg følger dig her og nyder at læse om din hverdag. Motionscenter, uha det lyder godt. Knus

    • patchworkstuen siger:

      Tak søde Laila.
      Tror også jeg har godt af det – især at komme i motionscentret og tabe 20 kilo🙂
      Jeg er stadig med i blokfesten og følger med og melder mig til kommende blokke via din blog🙂 Knus, Helle

  2. Mona Elmgreen Petersen siger:

    Kære Helle.
    Hånden på hjertet : Tillykke med din beslutning – stærkt af dig at tage kampen op med bl.a. FB, når den nu har overtaget din fornuft. Hatten af for dig. Havde faktisk godt lagt mærke til din stilhed og tænkt på dig😉 Jeg vil følge dig i dit tempo her på din blog, du laver nogle fantastiske ting. Knus fra Mona

    • patchworkstuen siger:

      Tak søde Mona
      Dejligt vi også kan holde forbindelsen til hinanden.
      Tak for alle dine søde ord…bliver helt rørt🙂
      Knus til dig

  3. Flot beslutning, som du med garanti bliver glad for.

  4. Mette Olsen siger:

    Kære Helle. Det er en flot beslutning du har taget. Det tager jeg hatten af for.
    Heldigvis har du din blog her, så vi mister jo ikke helt forbindelsen og får stadigvæk dine smukke kreationer at se.
    Men din hurtige hjælp, den blir savnet, men når man så ved hvorfor, så er det OK
    Held og lykke til dit nye liv med mand og dyr, det er en klog beslutning….
    Knuz fra Mette

    • patchworkstuen siger:

      Tak Mette…
      ja, helt afskære mig fra nettet, det magter jeg ikke..Det er jeg alt for nysgerrig til – og bare se hvor mange søde mennesker man lærer at kende via nettet? Det er jo fantastisk! Alt skal bare tages med måde og nu prøver jeg at skære ned på det og se om jeg ikke kan få mere balance i mit liv igen🙂
      Jeg er jo en følsom sjæl med et stort hjerte der gerne vil hjælpe og vejlede andre.
      Men man skal jo også huske at tænke på sig selv og sin familie.
      Knus til dig

  5. kludenyt siger:

    Hej Helle, du er en sej kvinde der tør stå af ræset, det beundrer jeg dig for, men som skrevet her, vil vi da savne dine dejlige svar, men ved du hvad, så spø’r vi da bare her i stedet for, du ved jo at jeg vil følge dig her som jeg hele tiden har gjort, og jeg håber da at du følger med hos mig også, selvom der jo ikke sker ligeså meget som hos dig, med syningen, og som du så rigtigt skriver, man skal tænke på sig selv først…….
    Jeg havde det også sådan indtil for et par dage siden, at jeg skulle syntes om det hele på FB, det gør jeg ikke mere, selvom jeg ser jo nok det meste, jeg er der ca. 3-4 gange om dagen, og mere vil jeg ikke……
    Jeg tænker på dig og vi holder kontakten på den ene eller anden måde Helle, ha’ det nu godt…..

    • kludenyt siger:

      Glemte lige at du selvfølgelig lige skal have et ordentligt knus🙂 Kh. Inge

    • patchworkstuen siger:

      Ja, søde..vi er jo een af dem der er/var online næsten hele dagen! Du må også fjerne dig fra din skærm og få syet noget mere. Men jeg har store planer med dig og Susanne. Vi skal mødes engang her til sommer og sy sammen hos Susanne… Kunne det ikke være super hyggeligt at knalde en hel dag væk på snik snak og hyggesyning?
      Kram til dig

      • kludenyt siger:

        Jo det lyder som alletiders ide, den er jeg helt med på…… hun er da vist heller ikke meget på FB mere…. knus min søde……

  6. Marlene siger:

    Kære Helle.

    Stor beslutning, men fornuftigt hvis man ikke kan styre det på anden måde. Selv kan jeg godt hvis jeg synes det bliver for meget bare kun gå på en gang om dagen og så se hvad der sker og slut. Måske du bare skal have en pause og så kan du det?? Vil savne dig, og din utrolig store hjælpsomhed, men heldigvis har vi dig her på bloggen og det vil jeg glæde mig meget over.

    Held og lykke med projekterne, for mon ikke de virkelig rykker nu, når computer er kommet lidt bagud??

    Vi skal alle helt sikkert huske vores mand og dyr også, så det er fornuftigt du nu vil nyde dem.

    Knus Marlene

    • patchworkstuen siger:

      Hej søde Marlene
      Tak for dine søde og varme ord. I kommer jo slet ikke til at miste mig, jeg er her jo stadigvæk og hjælper også gerne.
      Jeg skylder en tutorial i Super 60 trekanten – til de kaleidoskopiske dækkeservietter og den skal du også få🙂
      Ja, nu skal der fame sys du og nu skal mine rygstykker lige sunde sig efter jeg har været til massør i dag og få æltet 5 dages spændingshovedpine væk!
      Knus til dig

      • Marlene siger:

        Hej igen søde.

        Rolig nu, du når nok den tutorial, få nu hovedpinen væk først og styr på tingene, nusset lidt om manden og dyrene, og så når vi nok det hele😉
        Er selv nede med hovedpine i dag, efter 3 ugers hovedpine, var jeg til behandling i går, og så ved jeg at i dag er slem, så den skal tages stille og roligt.😉 Håber at være frisk i morgen og så prøver jeg patchworkcafeen, som vi talte om, og du får en tilbagemelding.

        Knus og rigtig god dag.

      • patchworkstuen siger:

        Åh søde…3 uger med hovedpine? Føler helt jeg er uberettiget til at klage over min. Nej, jeg ved at hovedpine, uanset hvor længe man døjer med det, så er det virkelig belastende at fungere med hovedet sat forkert på.
        Jeg kan godt nok mærke at min massør tog hårdt fat på rygstykkerne i går…kors jeg er øm…skal også bare tage den med ro i dag *s*
        Håber for dig at du også snart er frisk igen og kan komme med til den patchworkcafe🙂
        Knus fra Helle

  7. Anni Heldgaard Bach siger:

    Hej Helle. Jeg vil helt klart savne dine kommentarer og din hjælpsomhed på Patchwork for alle, men jeg vil fortsat følge dig her på din blog. Du laver så mange smukke ting, som jeg nyder at se her. For dig har du nok taget den rigtige beslutning, vi er jo forskellige. Som Kludenyt skriver, er jeg også holdt op med “at synes godt om” alt på siden og kommentere på det. Facebook er en tidsrøver, hvor man jo selv er nød til at sætte begrænsningerne, det har du nu gjort….hatten af for dig. Jeg vil stadig “holde øje” med dig

    • patchworkstuen siger:

      Åh hvor er du sød Anni..tak skal du have for de søde ord.
      Og alle skal være velkomne til at søge mig her på bloggen og det jeg delte med jer på facebook, lægger jeg ud her🙂 Så ingen går sådan set glip af noget! Jo, mig, der mangler alle opdateringerne…men dem overlever jeg nok😉 Knus

  8. Esther Olesen siger:

    En klog beslutning Helle. Håber for dig, at du hurtigt kommer over abstinenserne med hjælp fra din dejlige mand og dine dyr.
    Knus fra Esther

    • patchworkstuen siger:

      Tak søde Esther.
      Du er altid så sød og hjertevarm🙂
      Vi ses ude i den virkelige verden – knus🙂

  9. Jane siger:

    Hej Helle! Hvis det er det, der skal til for at give dig en bedre hverdag, er det den rigtige beslutning. Jeg følger dig stadig her, og vi ses nok en dag i den virkelige verden. Held og lykke med din beslutning.
    De bedste ønsker her fra mig ;o)

    • patchworkstuen siger:

      Tak Jane…
      Ja, vi to skal nok holde forbindelsen til hinanden.
      Er sikker på jeg bliver gladere af ikke at være online hele tiden…og tro mig, min mand glæder sig til at se mere til sin kone🙂 Knus

  10. Tina Olsen siger:

    Hej Helle

    Hold da op en beslutning – men kan godt forstå dig. FB er en tidsrøver, som vi nok alle er mere eller mindre afhængige af.
    Vil gerne følge dig her på bloggen – arbejder selv på at få lavet en blog og en hjemmeside sammen med min mor, som deler interessen for patchwork med mig. Siden har fået et navn, men jeg synes at det kniber med tiden til at få gjort den færdig.
    Du kan jo kigge på den http://www.hot-stof.dk

    Knus
    Tina

    • patchworkstuen siger:

      Hej Tina
      Tak for din søde besked🙂
      Ja, internettet stjæler tid, og det gør hjemmesider også.
      Mit råd til dig er at få dig en blog, ligesom den jeg har – der kan du skrive lidt hver dag, som en logbog – og du slipper for alt det arbejde der hører til en hjemmeside som den du og din mor er ved at stable på benene. Bare se på min egen hjemmeside http://www.patchworkstuen.dk – den er ikke opdateret i evigheder, fordi det tager så laaaang tid hver gang…gider det simpelthen ikke… at skrive et enkelt blogindlæg et par gange om ugen tager ca ialt max 20 min. Det er da til at overskue. Og en blog er gratis. Du finder dem hos blogspot.com eller wordpress.com – god fornøjelse🙂 Kram

  11. Lisbet Gjetting siger:

    Kære Helle – Jeg forstår fuldt ud din beslutning – jeg vil også følge dig her på din blog. Jeg gik på efterløn for 3 mdr. siden og besluttede, at jeg nu ville på facebook, men hold da op, hvor har du ret – det tager rigtig meget af ens tid. Jeg er i gang med et tæppe i paperpiecing og aldrig har jeg været så længe om en projekt, fordi jeg må jo lige ind og kigge på FB og se alle de andres indlæge og alle de flotte ting de andre syr. Men jeg har truffet en beslutning i dag – at i morgen vil jeg kun gå der ind een gang og så vil jeg hygge mig ved min symaskine og høre min lydbog. Basta. Ha det godt – mange hilsener Lisbet

    • patchworkstuen siger:

      Hej søde Lisbet
      Ja, Facebook er en værre tidsrøver og smider een et link ind til 100 gratis mønstre, så sidder man der hele dagen og gemmer og gemmer – og får intet syet!
      Vi må tage os sammen og få kontrol over vores liv igen🙂
      Klog beslutning med din symaskine og lydbog🙂
      God fornøjelse med din paperpieced tæppe.
      Knus, Helle

  12. Pia Svendsen siger:

    Hej Helle.
    Jeg vil glæde mig til at følge din blog, – tak for den mulighed, for du har meget at byde på.
    Mvh Pia

  13. Anonym siger:

    Hej kæreste!
    Tillykke med din beslutning……hvorfor tror du lige jeg aldrig har gået med til at lave en profil?
    Fordi jeg uden tvivl ville glo ind i den skærm hele dagen!! Og så elsker jeg at mødes “rigtigt” med jer mine veninder.. Knus fra en gammeldags på halvhundre år..

  14. Lone Linnert siger:

    Ved du hvad? Stort tillykke herfra!
    Jeg skal love for, at du har haft selverkendelses briller på, og fuldstændig korrekt – prioriter – ager!
    Man kan meget nemt blive en slave af opdateringer, og helt ærligt…. Kommer det virkelig gud og hvermand ved, hvad man tænker, laver, har gjort eller overvejer?
    Derud over, er der også “fælden” hvor offentlige instanser har mulighed for at tjekke alt, billeder, venner, indlæg…
    Lidt personlig har man lov at være.
    Jeg tager hatten af for din beslutning, og måske – måske er jeg snart lige så handlekraftig som du!
    Rigtig godt nytår.

    • patchworkstuen siger:

      Tak for dine søde ord, Lone🙂
      Ja, jeg er uden tvivl ikke den eneste med det afhængighedsproblem….bare se Dronningen nytårstale, der sagde vi skulle passe på ikke at leve gennem et udstillingsvindue! Er sikker på jeg nemt overlever uden Facebook🙂
      God nytår til dig også🙂 Kram

  15. lis aistrup siger:

    Hej Helle.
    Tusind tak for at jeg lige nåede at lære din side at kende inden du meldte dig ud af facen.
    Du har simpelthen allerede inspireret mig så meget, at jeg har arbejde til flere år.
    Jeg håber, at jeg stadig kan stille spørgsmål til dig her på din side.
    Fortsat god arbejdslyst med dit kreative liv.
    Knus Lis Aistrup

    • patchworkstuen siger:

      Tusind tak søde Lis og du skal være så hjertelig velkommen til at spørge løs om alt. Jeg vil hjælpe dig så godt jeg kan🙂 Det varmer i mit hjerte at jeg har inspireret dig🙂
      Vil du bringe en hilsen til Solvejg Jensen (ved Århus) fra Patchwork for alle? Bare henvend hende til min blog – hun undrer sig sikkert over hvor jeg er henne.
      Knus, Helle

  16. sherrym2 siger:

    Just found you tonight while googling something else quilt related. So interesting to read that you have left FB. I was slow to get on FB and since I have it has taken more time than I care to give & that is only every other day or two. However that is time taking away from my quilting, my family, etc. I applaud you for that & I will be following you right here! Happy New Year to you!
    -Sherry in IL (USA)

    • patchworkstuen siger:

      Thank you so much, Sherry🙂
      I´d guess I was not the only one who have this problem, when Facebook and Twitter take over our lives – and we forget to live in an normal and real world face to face.
      Hugs, Helle

  17. Solvejg Jensen siger:

    Kære Helle, jeg ligger i sengen døjer med nyren har søgt og søgt efter dig, hele dagen igår og i dag, og så skrev Lis Aistrup til mig, det var jeg glad for, kan godt forstå dig,jeg kan jo ikke undvære dig, du syer så mange flotte ting.
    Stort knus til jer alle fire.

    • patchworkstuen siger:

      Kæreste Solvejg
      Hvor dejligt at Lis fik fat i dag og sendte dig forbi min blog🙂
      Ked af at høre du atter er syg og håber på du snart er i bedring igen.
      Sender dig mine bedste hilsner og et stort knus fra
      Helle

  18. lis aistrup siger:

    Dejligt jeg kunne hjælpe jer Helle og Solvejg.
    Og tak for knuset.
    Knus Lis

  19. Hej Helle
    Jeg tager hatten af for din beslutning, du laver utrolig mange flotte ting som jeg er glad for at følge med i og blive inspireret af, mit næste køb til patchwork bliver nok en 10 procent lineal og det er din skyld :o)
    Held og lykke fremover.

    • patchworkstuen siger:

      Tak skal du have Birgit🙂 Den lineal vil du blive rigtig glad for..den er min favoritlineal.
      Men for en sikkerheds skyld så køb hellere en 10 graders lineal fremfor en 10 % lineal🙂 Smiler stort og knus fra Helle

Skriv et svar

