Nyt projekt på tegnebordet

Dette er kun på tegnebordet og der går en 2 tæpper endnu før jeg starter på dette sengetæppe til vores seng.

mccallsquilting

Mønsteret er fra det allernyeste McCalls Quilting – et lækkert blad fra USA og denne gang vrimler med det en masse lækre tæppe mønstre..mums…

Køb det, det vil du ikke fortryde!

Modellen jeg vil lave som sengetæppe – er dette:

clarkson

Stofferne jeg vil bruge til projektet er disse strimler der måler 12,5 cm i fuld bredde – nogle jeg engang købte hos Ellens Patchwork. Kombineret med ensfarvet lime, lys og mørklilla, turkis(som jeg endnu ikke har købt) og sort, så  bliver det et lækkert tæppe. Har siddet i formiddags og farvelagt modellen og beregnet stofforbrug, så det passer til de strimler jeg har. Der skal bruges 4 1/2 inch strimler så det harmonere jo vældigt godt med mine, da 4 1/2 inch svarer til 11,43 cm – og jeg skal da skære lidt af bredden.

clarkson_stof

Og farveskemaet ser sådan her ud:

clarkson_tegning

 

De 14 strimler passer med at jeg bruger hele strimlen op, på nær den sidste der kun skal bruges 1/2 strimmel. Og de 4 reststrimler jeg har, kommer i siden, så tæppet kan blive bredere, så det dermed passer vores dobbeltseng.

clarkson_stofforbrug

 

Ih hvor jeg glæder mig til at starte på dette projekt…….meeeeen først!

Helt færdig med det orientalske og chili tæppet først…og så er der 2 UFOer der skal syes….Blikfang og et rødt tæppe! Og så må jeg gerne sy et sengetæppe🙂

God weekend ønskes fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

14 svar til Nyt projekt på tegnebordet

  1. Anette siger:

    Wauw det bliver godt

  2. Marlene siger:

    Hold op det bliver flot. Vild med stofferne.

  3. Det skal nok blive flot, glæder mig til resultatet

  4. Anni Heldgaard Bach siger:

    Hej Helle, det skal nok blive flot jeres nye sengetæppe. Du er bare så god til at sætte farverne sammen, det lærer jeg nok aldrig. Også god weekend til dig

    • patchworkstuen siger:

      Tak Anni..det skal du da nok få lært…jeg tager simpelt blot de farver der er i de strimler jeg har….men det kræver da også at man kan se kontraster – lys og mørk sammen🙂

  5. Solvejg Jensen siger:

    Hej Helle.
    Med den fart du har på , begynder du nok på mandag med jeres sengetæppe, smiler.
    knus Solvejg

    • patchworkstuen siger:

      haha så hurtigt går det ikke søde…haha…men håber jeg kan begynde på sengetæppet til Marts🙂

  6. Inge siger:

    Ser godt ud, du har da godt nok gang i meget, er alle de tæpper til gaver, for så må jeg da nok sige at det er flotte gaver du gi’r……. Knus og fortsat god weekend fra mig til dig…. 😆

    • patchworkstuen siger:

      Tak Inge..nej sengetæppet er til os selv – og blikfang tæppet også til os selv….kun det røde tæppe, chilitæppe og orientalske tæppe – er gaver🙂 Men, jeg kan godt lide at give pæne gaver🙂

  7. Tull siger:

    Hej, dejlige farver du har valgt. Sidder og spekulerer på om hvor mange sengetæpper du mon har lavet i tidens løb😉

    • patchworkstuen siger:

      Jeg har lavet 3 sengetæpper….1 stort til en dobbeltseng (mine forældre), 2 til enkeltsenge (min veninde og min far)- resten har været slumretæpper🙂

  8. Jette Huneck siger:

    Det ser vel nok spændende ud – og du har jo allerede gjort en del af forarbejdet så på med vanten Helle med dine ufo’er så du kan komme i gang med sengetæppet. Det bliver spændende at følge processen
    Knud Jette/symadammen

  9. Jette Huneck siger:

    Undskyld Helle men der skulle stå KNUS og ikke Knud ;o))

  10. Sigrid siger:

    Godt gået! Rigtig spændende og smukt projekt. Glæder mig til at følge procesen på sidelinien!

Skriv et svar

