Chili tæppet er klar til quiltning

Så blev dette tæppe også færdigt. Hvor dejligt!

chilitaeppe-topOg jeg har bestilt tid hos PRO4 til at quilte begge tæpper på mandag🙂

Lækker tynd micro fleece i sort er købt hos stof og stil til bagside og der kommer mellemfoer i – for at tæppet skal blive blødt og dejligt.
Og bagsiden i helt lysegul er også gjort klar til det orientalske tæppes bagside…
Så jeg er så klar til at quilte på mandag🙂

Så håber jeg at jeg kan nå 2 tæpper på een dag….Jeg vil i hvertfald gøre mit bedste og så ellers vælge et nemt og stort quiltemønster. Jeg vil lave det som pantograph, dvs. følge en laser efter en tegning – det bliver altså flot – for så bliver quilten fuldstændig enssartet over det hele – og det er vist en fordel indtil jeg får mere erfaring med den longarm.

Hvis du vil se hvad det pantograhp er, så kig her og se hvilke mønstre man bla kan quilte efter. Der er virkelig et stort udvalg af spændende mønstrer. Også nogle der er gratis🙂

PRO4 har et stort udvalg af disse pantograph mønstre – der er mange forskellige også i sværhedsgrader🙂

Jamen, nu er jeg jo klar til at hive fat i mine UFOer og før mine 2 tæpper vil jeg lige nå at sy mine 6 dækkeservietter i sort, gul+orange, som er et bestillingsarbejde, der skulle have været færdigt inden jul…det havde jeg lovet, men kunne desværre ikke holde det…såååå, bedre sent end aldrig..nu får hun dem i næste uge, når hun kommer hjem fra sin ferie🙂

Glade patchwork hilsner fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Chili tæppet er klar til quiltning

  1. Mona Elmgreen Petersen siger:

    Hej Helle. Fine UFO´er du har syet, kan godt forstå du er spændt på at skulle quilte på longarm – spændende. Det har jeg heller ikke fået prøvet endnu. Dejligt at læse din blog og følge lidt med i dine bedrifter. Får du trænet også ? Forsat god vind. Knus herfra😉

    • patchworkstuen siger:

      tak skal du have🙂 Det var nu ikke ufo´er disse 2, dem startede jeg på i januar begge 2. Men skal i gang med 2 ufo´ er snart🙂
      Jo da var over og træne fitness i går🙂
      Knus til dig fra Helle

  2. Marianne siger:

    super flot top🙂
    det bliver spændende og høre om pro 4 og quiltningen
    knus♥

  3. Esther Olesen siger:

    Helle skal du ikke sy kanter på din top til at quilte ud i ???. Det skulle jeg da jeg prøvede det hos Kræmmerhuset i års. Der skuller være 10 cm kant på siderne og 25 cm foroven og forneden i ganske almindelig lagenlærred. Jeg er meget spændt på at høre, hvad din oplevelse er, med en longarm quiltemaskine. Flot tæppe og flotte mønstre.
    Knus fra Esther

    • patchworkstuen siger:

      Ikke hvad de sagde til mig…der var det blot bagsiden der skulle være 10 cm større end toppen, både i bredden og længden. …. men kunne jo ringe til hende på pro4 og spørge ad. Tak for rosen søde :-))) Jeg glæder mig meget til at quilte de første tæpper på en longarm. Knus, Helle

Skriv et svar

