Mit første tæppe under den lange arm

I dag har jeg tilbragt hele formiddagen hos PRO4 i Odense og på bare 2 1/2 time quiltet Berit´s tæppe færdigt. Det var så let så let, at quilte kant til kant, efter en tegning med laser. Ikke spor svært og resultatet bliver bare så flot🙂

Jeg havde med vilje kun taget 1 tæppe med, da jeg har gået hele weekenden med ondt i ryggen og skulle til massøren her i eftermiddag. Jeg har så en 1/2 dag til gode hos PRO4 og der tror jeg at jeg tager en eftermiddag sidst på ugen eller i næste uge, hvor jeg vil quilte chillitæppet.

Her følger en masse billeder fra dagen i dag:

pro4-1 pro4-2 pro4-3 pro4-4 pro4-5 pro4-6 pro4-7 pro4-8 pro4-9 pro4-10 pro4-11 pro4-12 pro4-13

Ps. massagen i dag var skøn og min ryg har det meget bedre igen🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

9 svar til Mit første tæppe under den lange arm

  1. Ninna Kofoed siger:

    Flot billedserie og beskrivelse, det kan være jeg skal overveje det næste gang et større tæppe skal quiltes når det er så nemt🙂
    Ninna

  2. Sigrid siger:

    Tillykke,tillykke! Jeg er meget begejstret. Godt du “kun” quiltede 1 tæppe i dag. Jeg kunne godt mærke min dårlige skulder ikke var glad ved den smule undervisning derude.
    Knus herfra, hvil nu og lad op til næste kamp!

  3. Laila Mogensen siger:

    Det ser mægtig flot ud og du har hygget dig, ser det ud til.🙂

  4. Marlene siger:

    Det ser altså så spændende ud. Jeg må høre endnu mere om det. Tror bestemt jeg skal prøve det.
    Kører den af sig selv eller står man ved den hele tiden?

    • patchworkstuen siger:

      Spændende, det er det i hvert fald..og ja, man styrer selv maskinen hele tiden….men det er slet ikke svært…prøv at se denne video om hvor let det er:

      Der syer de også efter en tegning hvor man følger stregen på tegningen med en laser prik….det går stille og toligt og så quilter man nemt kant til kant på denne måde i et flot mønster der er enssartet over det hele.
      Også denne video viser opsætningen…bemærk den noble ældre herre der gør det….så svært er det altså ikke😉 http://www.youtube.com/watch?v=hNSxs8WVCz8
      Håber du får meldt dig til en prøve time – det er rigtig sjovt.
      Knus, Helle

  5. Esther Olesen siger:

    Det ser godt ud Helle. Jeg må indrømme, når jeg ser dit, forstår jeg ikke kravene om de kanter, som jeg skulle sy på.
    Syhilsner Esther

    • patchworkstuen siger:

      Nemlig, Esther….det er altid kun bagstykket der skal have de ekstra kanter..aldrig forstykket……selvfølgelig skader de ekstra kanter da ikke – man kan jo bruge dem til at starte i og ende op i – men på den anden side er det jo et noget pille op arbejde at skulle fjerne kanten igen inden man monterer lukkekanten på.
      Knus til dig🙂

  6. Inge siger:

    Hvor ser det spændende ud at prøve sådan en longarm, men det må også være hårdt, men hvor er den quilt blevet flot, og godt gennemquiltet kan jeg se på bagsiden…. Knus fra mig….🙂

    • patchworkstuen siger:

      Det er kun halvt så hårdt som hvis du quiltede på egen symaskine…her står du godt nok op men det er meget sundere for din ryg og skuldre og arme….og de bliver slet ikke belastet som ved en alm symaskine. Så det kan klart anbefales at prøve det selv. Selvfølgelig er man lidt træt de første gange indtil man finder ud af at slappe mere af mens man quilter. Og så skal man jo uanset hvilken maskine man arbejder ved, holde pauser og trække vejret🙂
      Kram, Helle

Skriv et svar

