Chilitæppet på longarmen og stoffer fra England

quiltchili4

I dag har jeg atter været ude i PRO4 og quilte en halv dag – denne gange blev det chilitæppet det skulle have quiltet flammer på. Jeg kom 12.15 og blev færdig 15.15 – det tager også tid at sætte quilten op til man er klar til quiltning.

quiltchili3

Og igen får man hjælp af det søde personale – tråden knækkede et par gange, men der satte jeg selv tråden ind igen – og ellers var det kun småting der lige skulle lidt hjælp til.

Og næsten lige hvor jeg var færdig, løb der tør for undertråd..!

quiltchili2

Nå, men det gik fint med at quilte flammer og med en sort fleece baggrund er det ret svært at se quiltningen bagpå…så tror bestemt næste gang jeg vælger en anden farve – bare ikke sort! Er ked af jeg ikke valgte rød fleece – det havde bestemt været flottere.

Her er det færdige tæppe – der nu blot mangler at få skåret kanter og få syet lukkekant på inden aflevering i weekenden.

quiltchili1

Og så lå der en stor pakke til mig da jeg kom hjem fra Pro4 – med stoffer fra TabbyCat i England, med de lækreste stoffer –

 

tabbycat4

og endda en gratis gave med – 10 forskellige matchende stofstykker i str. 10×10 inch (25 cm) – helt gratis..det var da en flot gave🙂 Og så endda lige på Valentins dag..perfekt🙂

tabbycat1 tabbycat2 tabbycat3

Men manden min havde da også købt en meget smuk buket til mig – i mine ynglingsblomster, iris, rose og fresia. Tak skat🙂
Han fik kun en pose vingummi hjerter fra mig, fra Toms; sweethearts🙂 De smager nu godt!

valentine-steen

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Chilitæppet på longarmen og stoffer fra England

  1. Lone Pedersen siger:

    hvor er du forkælet. smukt tæppe

  2. Kirsten Bøttcher siger:

    Heldige Helle. Skønt tæppe og dejlige stoffer. Var det billigere ?

  3. Marlene siger:

    Dejligt med en mand som husker en. Du har haft en heldig dag må man sige.

  4. Du er da blevet ret ferm til det med den longarm …
    Det ser sk…godt ud🙂 Måske man skulle prøve en dag

    • patchworkstuen siger:

      Tak Pia….Det skulle du gøre..tag du din sidste quilt med under armen og kør en tur til Odense🙂 Du kan jo tage en veninde med og bruge en hel dag sammen i PRO4.
      Knus, Helle

Skriv et svar

