Patchwork weekend

I weekenden d. 23 og 24. februar, var jeg både lørdag og søndag afsted i patchworkens tegn🙂

Lørdag gik turen til Nørre Åby, hvor jeg skulle tilbringe en dejlig sydag sammen med Birthe og Chila🙂 Egentlig skulle vi have syet med en speciel lineal, som både Chila og Birthe har – men vi blev nu enige om at skulle sy med charmpacks i dag….
ja, det gjaldt så kun jeg og Birthe, for Chila havde fået en jelly roll af mig, og den ville hun gerne starte på i dag – og få hjælp til at komme i gang – dvs at få skåret alle stofferne til….

pw-weekend7

Og jeg elsker jo at skære stoffer – og med fælles hjælp fik vi klargjort hendes irish chain🙂

Vi havde direkte fra stationen kørt til Bøgelund; traditionen tro – for at tilluske os lidt gode stoffer – jeg skulle også have noget hvidt stof til søndagens kursus i 3D.
Vi fandt nogle billige charmpacks til kun 40 kr og min version hed Stonehenge, og var sådan nogle flotte granitstoffer, og var så heldig at finde noget matchende lilla tweed stof fra Robert Kaufmann. Til billige penge…Så lækkert når man kan gøre et godt scoop til billige penge🙂

Herunder ses mit og Birthes projekt…mine er de mørke med lilla🙂 Jeg har sat det op på 2 måder…er ikke helt sikker på hvordan jeg vil have det..det skal ende som et vægtæppe!

pw-weekend3 pw-weekend4 pw-weekend6

Efter en dejlig frokost var vi klar til at sy og som tiden jo gør, når man er i godt selskab, ja, så løber tiden afsted og pludselig var det aftensmads tid og derefter pakke sammen….vi må altså leje et sommerhus og bruge en 3-4 dage i rap næste gang..det må da være tid nok😉

Vel hjemme lørdag aften og til en god krimi i yousee´s cinema, var det på hovedet i seng – for at vågne op til en stoppet næse og en forkølelse på vej..åh nej…ikke i dag..det er jo 3D kursus med Jane Johansen hos Kyndbøl symaskiner.

Orkede ikke at skulle cykle dertil selvom jeg kun bor 10 min væk på cykel….det sneede og var skidekoldt den morgen, så en stille tiggen til Lone, om hun gad at hente mig…..Heldigvis er Lone er smadder sød pige og taknemmelig var jeg, kan du tro.

pw-weekend5

Væbnet med kleenex, fik jeg gjort symaskinen klar og kurset gik i gang. Der var en 3-4 modeller vi kunne vælge at lave og snart gik det op for mig, at jeg havde læst forkert på kursussiden…..jeg troede vi skulle bruge 1 meter af hver farve…men, nej..det var 2 meter af hver farve…..pyt..jeg kan da lave den ene halvdel og evt skaffe mere hvidt og en anden lilla der matcher – for den mørkelilla fusions jeg brugte er en gammel farvevariant.

Dette er den version jeg vil lave i mørkelilla og hvid:

pw-weekend2

Jeg nåede desværre ikke at sy første stykke færdigt, inden mine skuldre og ryg skreg, at jeg skulle stoppe – og har endnu ikke fået dem syet, da jeg er snotforkølet….Vågnede nemlig op mandag morgen med sådan en snue, hvor både næse og øjne løber konstant i vand…og sådan har dagen i dag også været.

pw-weekend1

Nu kan jeg blot håbe på at onsdagen går lidt bedre..man har vel lov at håbe.

Faktisk skulle min mor og bror have været her i morgen på besøg fra Bornholm, men pga at jeg er syg – har jeg udsat det til på lørdag – hvor jeg så håber jeg er mere frisk til at modtage gæster.

Jeg har ellers meldt mig til 2 af Janes kurser – til efter sommeren….

Kaleidoskop..det kender jeg jo godt, men måske kan jeg lære nyt – der er jo mange måder at sy kaleidoskop på…..og så er det jo hyggeligt at komme på kursus – og jeg HAR et lækkert stof jeg har købt til en kaleidoskop..den kommer da med den dag i august hos Kyndbøl.

Og endnu et 3D kursus – denne gang i den berømte kugle…mega flot altså….har mønsteret i et tysk blad, men tør slet ikke gå i gang med den alene, mig der er så dårlig til tysk!

pw-weekend8

Dette kursus har mine veninder, Chila og Birthe også meldt sig til…og du skal være hurtig, hvis du også vil med….for holdet bliver meget hurtigt overtegnet. Tjek ud hos Kyndbøl symaskiner med Jane Johansen. Og så er der opfølgningsdag – dagen efter..så man kan nå at blive færdig🙂

Kan I have det hyggeligt derude?

mange knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Patchwork weekend

  1. Birthe Jensen siger:

    Hej Helle. Hvor lyder det bare hyggeligt med alt det du har gang i. Den kugle så jeg i en stofbutik i Tyskland, rigtig flot, glæder mig til at se det færdige resultat. Knus Birthe

  2. Marlene siger:

    Sikke en travl weekend du har haft, men også flotte ting du har gang i.

    Den kugle er imponerende, har godt set den flere steder på bl.a. facebook.

    Håber snart du er rask igen, ej sjovt med en så voldsom forkølelse.

    Kram Marlene

  3. Anette siger:

    Ih hvor ser det godt ud🙂 Men tro mig Helle – 3 dage er heller ikke nok😉 Jeg tror en uge i et sommerhus i nærheden at 2-3 patworkbutikker – SÅ fik man vel lavet så meget at man mente det var “nok” for de dage😉

    • patchworkstuen siger:

      HA HA det anede mig….man bør nok få et sommerhus langt væk fra en patchworkbutik – hvis man skal gøre håb om at få syet bare lidt..hahaha..uhh de butikker, de frister sgu😉
      Kram fra Helle

  4. Marianne siger:

    Hej Helle
    Også tak for sidst her hos dig🙂
    Det var hyg’ligt at øde dig IRL …. måske vi ses på flere kurser i efteråret🙂
    knus♥

Skriv et svar

