Færdigt Chili tæppe med tilbehør og et tæppe til Franz Schubert

Omsider blev Chilitæppet helt færdigt med lukkekanten syet på….det tog mig kun lidt over 14 dage at sy lukkekanten på..haha😉

Tæppet blev vasket med Dr. Beckmanns farveklude, og et dårligt hvidt stof af elendig kvalitet, tog alligevel i mod lidt farve og er blevet mat og lidt misfarvet…trods vask nr. 2, hjalp det ikke spor. Men i det store hele ses det ikke så udpræget, da alle de andre hvide felter er hvide. Så tæppet er som det er.

Her ses de 2 stoffer, den dårlige der er en tand mørk fra start af og den anden som er helt hvid….stoffet med stjerner mener jeg er fra STOF as – .de havde en kollektion med flere motiver og jeg har flere gange erfaret at deres stoffer er møg elendige og at de sorte taber farven ved sollys og bliver lilla. Så der er virkelig forskel på kvaliteten…den kan faktisk fra første stund både ses og føles på.

chilitaeppe_finish_stof1

 

Og her ses det i tæppet efter farveafsmitningen….

chilitaeppe_finish_stof2

 

Der er det tydeligt at se stjernestoffet er blevet svagt rosa….men i det store hele ses det ikke så tydeligt…se selv:

chilitaeppe_finish_2

 

Man kan se det, men tror ikke man vil lægge så meget mærke til det?

chilitaeppe_finish_1

 

chilitaeppe_finish_3

 

Og her ses bagsiden:

chilitaeppe_finish_back

 

Og af nogle af resterne fik jeg 4 dækkeservietter + et sæt grydelapper. Det får de oveni.

chilitaeppe_finish_extra

 

Nu må vi håbe vores gamle naboer bliver glade for gaven – som er betaling for nogle diætist samtaler som jeg fik🙂

Og så fik jeg lige syet et tæppe til min brors dejlige hankant, Franz Schubert, dagligt kaldet Lillemis…..det er syet med meget tykt pladevat i og med hvid fleece på bagsiden….næsten umuligt at quilte med overtransportøren…..derfor den meget sparsomme quiltning🙂

franzshubert1

 

Og bagsiden:

franzshubert2

 

Ja, det var alt for denne omgang….nu skal jeg videre på listen af halvt ufærdige projekter….

Først skal min lilla Bentobox have pillet noget quiltning op..deværre, fordi den skal på longarmen…det tager tid selvom det kun er en 20 cm bort jeg har quiltet på den ene side…så er det meget at sidde og sprætte op…men jeg orker ikke at quilte det færdigt på min egen maskine..mine skuldre kommer til at betale prisen for det!

Dernæst skal min 3D syes færdigt…der skal bort på og det skal quiltes…..og så skal charms tæppet syes færdigt….har besluttet mig for denne version:

charmsprojekt

 

Og efter det – kommer quilten der kan skimtes på bagsiden af det øverste lag quilt…ak ja, det er ikke projekter her er mangel på – her i huset🙂

Kram 0g hav en dejlig uge til alle mine læsere🙂

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Færdigt Chili tæppe med tilbehør og et tæppe til Franz Schubert

  1. Inge Jensen siger:

    Jeg prøver nu med login via FB

  2. Inge Jensen siger:

    Meget mystsik, nå men det jeg ville skrive var at det er et flot tæppe, og det er da nok kun dig selv der kan se misfarvningen…… Knus Inge🙂

  3. Lappe- Grete siger:

    Det er da bare deilig at det stadig er noen prosjekter å ta tak i! Et riktig fargerikt teppe du har gjort ferdig!

Skriv et svar

