Færdig top til Henriette

blikfang_finishtop

Så blev den omsider færdig – topstykket til Henriette – nu skal det blot quiltes med en blå fleecebagside og så skal det sendes til hendes nye bopæl på Lolland – ca 1 uge efter 1 maj – for hun skal lige nå at pakke lidt ud inden det kommer med posten🙂

Jeg håber virkelig hun bliver glad for det – jeg havde lovet hende et tæppe med hexagoner, men det stof og skabelon jeg skulle bruge, havde jeg glemt hos en veninde i Middelfart og da jeg så huskede, at Henriette godt kunne lide blå og grønne farver, så tænkte jeg at hun kunne overtage et tæppe jeg ikke havde fået færdigt – som oprindeligt skulle bruges til os selv. Men med en bort sneget ind med applikerede hexagoner – tror jeg at jeg alligevel kan holde mit løfte, om et tæppe med hexagoner🙂

Den applikeret bort, er syet på i hånden🙂

blikfang_zoom1

Det er himlens og havets farver – blandet med solens stråler i gul og rød.

blikfang_zoom2

Tæppet måler 140 x 200 cm – og kan snilt bruges som sengetæppe eller slumretæppe.

blikfang_zoom3

Nu må jeg se at få bestilt tid hos PRO4 til et par dages quiltning…har en hel stak der skal under den lange arm🙂

Knus og god weekend fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

7 svar til Færdig top til Henriette

  1. chila westergaard siger:

    Åh ville gerne med ind til PRO4, men det er frygtelig tidligt jeg skal være i Odense så😦

  2. Marlene siger:

    Hvor er et blevet flot tæppe Helle. Det kan hun kun blive meget glad for.
    Hvor ville jeg gerne med til Pro4 så jeg kan se hvordan det foregår.

    Knus Marlene

  3. Esther siger:

    Et meget smukt tæppe, det kan Henriette kun blive glad for.
    Knus fra Esther

  4. Lappe- Grete siger:

    Dette teppet syncs jeg nok mottageren skal bli glad for! Friske, fine farger, og trekantene ble skikkelige fargeklatter!

  5. Ninna Kofoed siger:

    Det er et utrolig flot tæppe i friske farver, især blomsterranken gør det specielt🙂

  6. Åhhh… hvor er det bare smukt. Tænk hvor du kan. Jeg er utroligt heldig at skulle have så smukt et tæppe til at varme mig i fremtiden. Det gør slet ikke noget at det er med rektankler i stedet for hihi.

    Kæmpe knus
    Henriette :-))))

  7. Birgit Nielsen siger:

    Nej hvor er det lavet fint

Skriv et svar

