Og Ufoérne bliver færre og færre

For endnu en UFO er færdig – heeeelt tilbage fra 2008, da jeg startede med at skære stoffer til et tæppe, som skulle være sengetæppe til vores gæsteseng. Men sengen har vi ikke mere, så det bliver bare til et slumretæppe🙂

Oprindeligt skulle tæppet have set sådan her ud….

pastelquilt1

…………men det fandt jeg kedeligt og lavede lidt om på kompositionen og endte med denne her:

pastelquilt_steen

Ja, så var det bare at sy det hele sammen – og det brugte jeg hele søndag aften og nat på.

Først alle blokkene til der var 11 rækker:

pastelquilt2

Og her er tæppet syet sammen – Og så skulle der en smal pink bort på og en afsluttende bred bort.

pastelquilt3

Og mit slumretæppe kom til at se sådan her ud🙂

pastelquilt4-finishtop

Og så må jeg vist til at få ringet til PRO4 – og bestille et par dage i træk til alt et der skal quiltes🙂 men skal først lige en tur i Stof og Stil og se om den lime fleece kunne egne sig som bagside til dette tæppe🙂

Knus derude fra

Helle

der allerede i tankerne pønser på at udrydde endnu en UFO – i røde stoffer – syet helt på samme måde, men i en helt anden komposition🙂 Så følg med på bloggen…;-)

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

14 svar til Og Ufoérne bliver færre og færre

  1. Lone Pedersen siger:

    hvor er det smukt.

  2. Kirsten Bøttcher siger:

    0000000000000000000000000000000000000000000000 Hilsen fra min kat🙂
    Jeg synes det er super flot. Tror også jeg vil prøve det Pro4 til min tæpper.

    • patchworkstuen siger:

      ha ha..dejligt din kat også læser blog..synd der ikke var et billede af min kat i dag🙂
      Ja, det skulle du gøre..det er hurtigt færdigt på en longarm og super flot resultat🙂
      Knus, Helle

  3. Birthe Jensen siger:

    Det er blevet flot. Godt du lavede det om Helle. Ha en god dag. Hilsen Birthe😉

  4. Mette Olsen siger:

    Hvor er det blevet flot. Stolperne er jeg ret vild med, kan godt lide den måde de skifter farve på…
    Tror ikke jeg har mod på quiltemaskinen, men måske en dag, hvor jeg har tid til at bare lægge nogle klude sammen og ikke et stort arbejde …
    God dag fra Mette

  5. Marianne siger:

    Wauw hvor er det flot Helle🙂
    Det var godt du lavede om på samlingen
    Det ser knageme godt ud ….
    Knus og go mandag

  6. Du er sørme flittig til at få ryddet op. Det er en god ting.

  7. Lone Morsing siger:

    Super flot, sikke en forskel fra den første ide` og til slutningen. Men helt klart meget flot🙂
    M.v.h. Lone

  8. Jette Huneck siger:

    Det er skønt at få nogle ufo’er færdige – dit tæppe er super flot ;o)

  9. Lappe- Grete siger:

    Ditt forste forslag var flott, men det du endte opp med, var flottere! Og så lekre stoff og farger! Gleder meg til å se den røde!

  10. Annelise siger:

    Godt du lavede det om! Det sidste er superflot!

  11. Ok… Det er altså også bare super smukke farver🙂 For slet ikke at tale om det røde du næsten er færdig med. KAN man overhovedet have for mange tæpper?? 😉

  12. patchworkstuen siger:

    Absolut ikke ;-)…..også godt at have en stak tæpper til gæsterne – så man kan sidde længe ude på en lidt kølig sommeraften🙂

  13. Birgit Nielsen siger:

    Fine fine farver :o)

Skriv et svar

