Pyh ha – systuen koger…

Er I fuld gang med en masse på een gang….. det er jo snart jul og en masse SKAL være færdigt inden da.

I går fik jeg færdiggjort 2 julehjerter, magen til dem jeg syede til Erna, sidste år. Hun ville have 2 mere..så det havde jeg lige præcis stof nok til🙂

julehjerter_erna2013

De er syet på maskine – meget hurtige..strimler til 9 patch måler 5,5 cm og har syet det hele sammen med en inchfod.

Syede også i går et lille juletræstæppe af flonells rester fra patchworkgården (indkøbt for lææænge siden) det skal lige vatteres og have flonell bagside på og så quiltes let – og pryder sofaen i julemåneden.

flonell-jul2013

Det var slet ikke meningen det skulle være et tæppe, men 4 puder – men så syede jeg det alligevel sammen til et tæppe der måler 100 x 100 cm.

Og i dag vil jeg lige quilte min klokkestreng færdig og sy lukkekant på:

klokkestreng-jul

 

Og kan jeg nå det vil jeg også få quiltet mine fine juledækkerservietter🙂

jul2013daek3

De er presset og klar til at blive quiltet alle 7🙂

Og så….jo, der er skam mere på designvæggen….dette tæppe:

seaglass_8

Dette skal være en julegave og mangler nu at få syet blokkene sammen og sy bort rundt om. Det er så flot og nemt at sy. Mønsteret er desværre ikke tilgængeligt online længere, men er meget let at sy. Så hvis du vil lave tæppet, viser jeg gerne hvordan det skal syes.

Og så faldt jeg over mine håndsynings projekter og tænkte på om hvor lidt jeg egentlig syer på dem, efterhånden som symaskinen tager mere og mere over? Nå, men mon ikke noget bliver færdigt en dag?

handsew1

Dette i blå, gule og orange skal være en sampler, hvor Steen vælger stoffer til hver enkel blok og jeg syer dem sammen….det er pt gået lidt i stå🙂

handsew2

Dette skal være enten puder eller et tæppe, med julegavepakker…..også længe siden jeg startede på det…hmmm

handsew3

Og et tæppe helt i farvestrålende balibatik stoffer….skulle være et tæppe….det skal nok blive færdigt en dag🙂

handsew4

Og disse plusser, er rester fra et sengetæppe jeg engang syede til min veninde…der er nok rester tilbage til et pænt stof tæppe i gyldne plusser. Har syet en masse plusser, de skal bare syes ind i det eksisterende stykke du ser her.

handsew5

Og her er til 8 dækkeservietter – mangler at sy de 3 – så skal de quiltes….dem får min veninde i københavn, når de er færdige🙂

handsew6

Og endelig til sidst er der venskabsring tæppet…. det bliver så flot og jeg syer da lidt på det når jeg ses med Sigrid, hvor vi hyggesyer over pap sammen. Det bliver færdige lige pludselig🙂

Det var lige en regnfuld november hilsen fra Patchworkstuen🙂

Hygge hejsa derude🙂

Kram fra Helle

 

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til Pyh ha – systuen koger…

  1. Lone Pedersen siger:

    det ser godt ud, alt det du har gang i.

  2. Chila siger:

    Såååå fint det hele. Glæder mig til at se strimle-tæppet (julegave) færdig.

  3. Jane Olsen siger:

    Du er godt nok flittig 😉 Sikke mange skønne ting, du har gang i😉 Fortsat god arbejdslyst😉

  4. Inge Jensen siger:

    Hold da op hvor er du flittig, ja det er længe siden jeg har fået set på bloggen din, men der er sandelig gang i den….. knus og rigtig god jul…..❤

Skriv et svar

