Godt nytår med status

Ja, så kom vi helskindet ind i det nye år 2014 – spændt på hvad året mon bringer af sorger og glæder. Håber selvfølgelig mest på glæder, men med en far der er syg af kræft i lever og lunge, så kan dette år gå hen og blive lidt af en prøvelse.

Jeg fik klaret det meste af det jeg havde sat mig for i 2013 – i betragtning af at det sidste halve år gik lidt træls pga nerver og ømme muskler.

Se her hvordan jeg havde skrevet ved sidste nytår:

1. slumretæppe til Berit (DONE)
2. slumretæppe til Tine & Martin (DONE)
3. quilte mit lilla bentobox (MANGLER QUILTNING)
4. Sy mit blikfang tæppe færdigt (DONE)
5. sy det røde slumretæppe (DONE)
6. sy et blomstertæppe færdigt
7. sy 2 puttetæpper (TORBEN færdigt + xblok + 3D + stongehenge mangler quiltning)
8.sy dækkeservietter (DONE)
9. sy strikketasker
10. sy et pastelfarvet slumretæppe færdigt (MANGLER QUILTNING)

Og her er det jeg nåede at sy i 2013:

2 januar Tunnika til Sigrid
11 februar Orientalsk tæppe til Berit
11 marts Chillitæppe til Tine & Martin
13 marts Forårs påskeløber
25 april Tones røde løber
18 juli 2 dobbelte dækkeservietter til mor i lilla stoffer
18 juli 1 hjerte dækkeserviet i grøn og pink
3 august babytæppe til Ann
9 august Blikfang tæppe til Henriette
1 november Juleklokkestreng fra 4 B.O.M blokke
21 november 2 små julehjerte krusbrikker
21 november 2 sofapuder i julestoffer
21 november brødkurv serviet i kaffemotiv stoffer
22 december Torbens balitæppe + grydelapper
31 dec Dinner for 2 i turkise farver

I gang med i 2013 som endnu ikke er færdige er:
Pastelfarvet tæppe mangler qultning og lukkekant
bentobox tæppe mangler stadig quiltning og lukkekant
turkis strimmelteknik tæppe mangler quiltning og lukkekant
stonehenge tæppe mangler quiltning og lukkekant
Xblok tæppe i lilla mangler bort omkring og quiltning og lukkekant
3D vægtæppe mangler quiltning og lukekkant
løber i rester fra Xblock tæppet mangler også at blive quiltet og lukkekant
romantisk dobbelt dækkeserviet mangler quiltning og lukkekant
dug i pasteller (charms) mangler quiltning og lukkekant
Juletræstæppe mangler quiltning og lukkekant.

Nåede lige på falderebet, nytårsaften, endda ovenpå en hel flaske Matheus (det gik fint at sy på maskine selvom jeg var lidt pløret😉 – at sy denne dinner for 2 færdig.

1532086_10202820116974117_475962388_o

Og nytårsdag blev årets første projekt også færdig…også en dinner for 2…. har en del af dem liggende endnu der mangler at blive quiltet🙂 Men det bliver de ret snart🙂

ufo1-2014

Kommer nok ikke til at lave så mange nye projekter i år – satser på at bruge det første halvår til at få UFOer færdige og derefter efter sommeren vil jeg starte på at sy nye projekter, som allerede ligger færdigskåret klar til at køres igennem symaskinen🙂

Rigtig godt nytår til alle mine læsere og håber alle får et super kreativt 2014🙂

Kram fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Godt nytår med status

  1. hanne ladegaard siger:

    dejligt at følge med i alle dine kreative projekter. Jeg synes, du er dygtig og når meget😀

Skriv et svar

