Kampklar igen på Valentins dag :-)

Efter 4 intensive behandlinger hos kiropraktoren og 1400 kr fattigere, er jeg ved at være mig selv igen! Omsider! Det var en hård omgang at være så meget sat ude af spillet når jeg ikke engang kunne tage mit eget tøj på. Men atter er jeg selvhjulpen igen og har også fået syet en del småtterier i de sidste par dage.

easter2014-1

Her Valentins aften blev jeg færdig med 2 nye påske dækkeservietter efter eget design (det er alle mine dækkeservietter faktisk – men undtagelse af nogle lilla nogle, som jeg for længe, længe siden lavede efter et mønster i QUILT).

De er lavet med 10 grader linealen og 2½” strimler  gule stoffer og sat sammen med en flot stonewashed lilla som også pryder bagsiden. De var hurtige at sy på maskine.

easter2014-2

De pynter fint på vores lille spisebord🙂

easter2014-3

Jeg også ved at sy et babytæppe til vores nabo som i disse dage venter sig – en lille dreng der skal hedde Simon. Terminen er sat til nu, så vi venter alle spændt! Her ses den første blok:

IMAG1179

 

Alle blokke bliver tilsvarende, dog halvdelen modsat, dvs med den lyseblå yderst. Stoffer og 12 forskellige I SPY motiver er selv valgt af naboen, Maria🙂 Jeg vil lave en matchende krammebold til lille Simon + en hagesmæk🙂

Ellers er jeg i gang med at quilte en ny løber, syet over pap i hånden..symaskinen er kun brugt til at sy over- og underdel sammen ret mod ret og så vendes……mønsteret er fra QUILT MY DESIGN. Smadder sød og nem model at sy over pap, men lidt vanskelig at vende og få buerne pæne….der skal man være ret omhyggelig:

bordloeber14

Jeg er kun halvt færdig med kanten rundt om og skal så bagefter håndquilte borten og til sidst noget smart i midten – nok af en færdig quilteskabelon jeg aldrig har brugt….den vil nok komme til sin ret her🙂 Næste alle stoffer er fra Ellens Patchwork.

Ja nu venter I nok alle på nyheder omkring min nye quiltemaskine….ak ja….jeg må tilstå at jeg endnu har ikke knækket koden til at sy ordentlig på den endnu. Trådningen driller mig og nu har jeg hægtet maskinen af rammen og den står nu på sofabordet og når jeg har overskud til at gå løs på den, så gør jeg det! Den har drillet mig så meget på det sidste at jeg omtrent har set mig gal på den😉 Og derfor skal der lige gå lidt inden jeg kigger på den igen. Det er nemlig ret besværligt at tråde maskine og ordne trådspænding, mens symaskinen sidder fastmonteret på rammen…så derfor er den hægtet af for en stund.

janome_stuen

Jeg har en aftale med mig selv, at hvis der går helt ged i den, så ringer jeg til Morten Kyndbøl og får ham til at starte den op for mig! Det gør han nok med glæde, hvis han får betaling for det🙂 Godt at have et ES i baghånden!

Bare rolig….vi skal nok blive gode venner, Janome & mig….det tager bare sin tid… Janome 1600QP er en industrisymaskine, og den er altså lidt anderledes end longarmen fra PRO4. Men alle studier tager tid, så bær over med mig at det tager tid at vise resultater fra quiltemaskinen🙂

Jeg afslutter det lange Valentins indlæg med nogle herlige fotos fra dagens udflugt til Kerteminde/Nyborg – nærmere bestemt Nordenhuse og til sidst Kabinettet, hvor disse heste stod fold – her fik min mand det ene hestehilsen efter det andet og han var så LYKKELIG af oplevelsen🙂

IMAG1323

 

IMAG1322

 

IMAG1321

Pas på jer selv derude og husk at elsk hinanden af hele jeres hjerte.

Knus og kram fra

Helle

 

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

