Wau…..er det allerede 1. april?

Som tiden dog går – og det er kommet helt bag på mig af mit forrige indlæg var d. 19 februar! Ak ja, tiden går alt, alt for hurtigt. Men det er vel en kendsgerning, at jo ældre man bliver jo hurtigere tikker uret, ikk?😉

Sidst jeg skrev, var så så letsindig at gå lidt for tidligt i gang med at sy igen ovenpå skulderskaden…det skulle jeg ikke have gjort, for det sendte mig til nultælling dagen efter jeg havde syet den BOM blok – igen….

Så atter til kiropraktor og denne gang ville min skulder bare ikke blive god igen😦
Efter en tur hos lægen, blev jeg så henvist til Svendborg sygehus, ortopædkirurgiske afd. og der fik jeg i marts måned lavet et røntgenfoto der afslørede forkalkning samt slidgigt i min højre skulder. Lægen henviste mig til fysioterapi og jeg er nu henvist til genptræning på Hollufgård d. 9 april🙂 Og det glæder jeg mig meget til! Jeg er meget optimistisk på fremtiden mht til min slidgidt… Er begyndt at spise glucosamin hver dag og håber virkelig det hjælper, bare lidt, og så er jeg sikker på at den rette motion, gymnastik, arbejdsstilling  m.m vil hjælpe mig.

Status på skulderen i dag er at den er til at leve med. Jeg er nødt til at tage 2 Ibumetin dagligt, men det er ok at jeg kan nøjes med det nu. Kan løfte armen igen, men ikke uden ømhed eller modstand i skulderen. Så jeg har indtil efteråret indstillet alt hvad der hedder symaskine, strygning og min nye quiltemaskine.

Men gudskelov kan jeg godt sy alligevel….bare i hånden og i min gode lænestol der giver fin støtte. Så har pappet helt vildt samt quiltet i hånden på min røde løber. Løberen er ikke færdig endnu, fordi jeg lige nu har kastet mig over et juleprojekt, en juleløber med flettehjerter, fra mormor. Et sødt og nemt mønster. Er i gang med at skal sy midterdelen nu. De 2 hjerter er færdige🙂

julerunner

Ellers har jeg da også glemt at fortælle om en god nyhed mht til min kræftramte far. Hans behandling, som han slet ikke kunne tåle, har få meget af kræften til at gå tilbage. Så godt, så godt…. men hans scanning afslørede desværre 2 blodpropper og dem får han nu daglige indsprøjtninger for. Min far er ved godt mod og han er meget tapper🙂
Så det er vi alle i familien super glade for.

Nu vil jeg glæde mig til at læse alle dagpressens muntre april nyheder….🙂 Altid sjov at læse om den sjov og spas man må lave d. 1. april.

Ja, her er jeg jo sød og vil ikke tage gas på jer…. og håber heller ikke jeg bliver narret i løbet af dagen…men man kan jo aldrig vide🙂

Kram og pas på jer selv derude.

knus fra Helle

 

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Wau…..er det allerede 1. april?

  1. lone pedersen siger:

    det er dejligt at høre at du har det nogenlunde i din skulder. du skal love mig at passe godt på dig selv. god bedring med din far, og selvfølgelig også med dig selv. stort knus fra Lone

  2. Sigrid siger:

    Jeg glemmer aldrig din aprilsnar da du forsøgte at bilde os læsere ind at du aldrig mere ville sy pw og alt dit stof var til salg!! Det passede nu heldigvis ikke…
    Vi ses når jeg er tilbage efter den 8/4. Knus herfra.

Skriv et svar

