Susie tasker fra Pattydoo og en masse patchwork

IMG_0179

Jeg har syet 4 søde toilettaske i den søde teknik med læg – og de var ikke så svære at lave, vil nok mere sige besværlige, for lynlåse og jeg bliver aldrig gode venner….!

IMG_0169

 

IMG_0175

Den lilla taske er en bestilling og de andre 3 var gaver. Den turkise, lime er til min mor, den i Tilda stoffer i grøn/turkis var til Tone og den lyseblå/rosa var til min veninde Lisbeths 75 års fødselsdag.

DSCF4085

 

Og nu gider jeg seriøst ikke sy flere af dem! 4 må være nok!

Opskriften på den søde toilettaske finder du her.

Jeg har ellers gang i – som sædvanlig – flere ting på een gang! Her ser I lidt af det jeg sysler med på systuen🙂

babyquilt-girl

Dette babytæppe mangler kun pink fleece bagpå og quiltes og lukkekant på.

Og på designvæggen hænger dette børnetæppe og skal syes helt færdigt:

IMG_0181

IMAG2292

Denne bakkeserviet var en gave til min mors fodnusser🙂 Hun havde set sig varm på den min mor havde, næsten i samme farver🙂

Og fik da også en løber færdig – Hannes sommer DHU🙂 Den skal helt sikkert også laves i julestoffer, på maskine🙂

IMAG2210

Fik også min mors nye sengetæppe færdigt, til hendes nye 120×200 cm boxseng….. mit X block tæppe🙂 Måler 150 x 220 cm

IMAG2299

Jeg er forresten kommet rigtig langt med mit kørekort….mangler nu kun 3 x 1 ½ køretimer + køreteknisk anlæg + teoriprøve og køreprøve…så hvis alt går vel har jeg et kørekort omkring 1-8 september🙂

Hyg jer derude🙂 Også her fra Mithra🙂

Helle

IMG_0182

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

7 svar til Susie tasker fra Pattydoo og en masse patchwork

  1. kludenyt siger:

    Hvor har du været flittig, flotte ting….

  2. Mette Olsen siger:

    Det er meget smukke ting du laver Helle.
    Er specielt vild med dit x blocks tæppe…
    God sydag fra Mette

  3. Inge Christensen siger:

    Hej Helle. Hvor har du været flittig – og skønne farvekombinationer som altid🙂 Jeg er lidt nysgerrig efter hvor du har mønsteret til bakkeservietten fra? Jeg har nogle julestoffer med firkantede motiver som lige kunne bruges til sådan nogen bakkeservietter! Pøj pøj med køretimer osv. Du får en skøn frihed ved at have kørekort, glæd dig! Mange hilsner fra Inge Christensen

    Date: Tue, 12 Aug 2014 16:22:33 +0000 To: inge39@live.dk

  4. Kirsten Bøttcher siger:

    Du er da godt nok en flittig quinde. Smukke ting du har gjort.
    Held og lykke med køreriet, så kommer du nok snart på besøg🙂 glæder mig.
    Knus

  5. Sigrid siger:

    Ja men Helle min, er du gået fuldstændig amok! Du er nok den pw´er der har syet mest i sommervarmen i år, tør jeg vædde på!! Og sikke nogen smukke ting.
    Mange x knus og kram

    • patchworkstuen siger:

      ha ha ja, Sigrid min, og det er kun fordi mit syværelse var det eneste kølige sted at opholde sig i den sommervarme vi havde i hele juli måned.🙂
      Nu er vejret heldigvis mere min temperatur nu og det er der vist en del der er glade for, selvom vi har haft en helt fantastisk sommer🙂
      Kram, Helle

Skriv et svar

