Tæpper til Longarmen

14/3-2022 *DER ER OPDATERET MED NYE QUILTALONGS*

I dag er Kyndbøl Symaskiner hos BaliQuilt for at servicere symaskiner. Han har 6 færdige quilttoppe med bagsider med til Laila, som hun skal quilte for mig på sin Bernina Q24 langarm.

Desværre kan jeg ikke selv quilte mere. Er alt for gigtplaget i min ryg. Kan kun sidde ved symaskinen i kortere tid af gangen og kun til mindre syprojekter. Jeg elsker jo at sy tæpper. Elsker blok syning, og dette kan jeg heldigvis endnu, når jeg blot syer kun 1 blok af gangen og derefter holder pause.

Disse skønne 6 toppe har ligger alt, alt for længe på hylden og håbet til det sidste på at jeg selv kunne quilte dem. Så nu tog jeg beslutningen om at Laila skulle quilte dem for mig. Hun har fået frit slag til at quilte dem i valgfri pantograf mønster. Så bliver spændende at få dem retur i næste måned, når Morten atter drager til Korsør 🥰

Mit mega smukke regnbue tæppe, et mønster fra det tyske Burda Patchwork
En quilt-a-long fra 2020, Starlight Mountain fra Happy Cloud Creations
Mit smukke Pretty Please stjerne tæppe af stoffer som jeg vandt fra USA.
Kaleidoscop tæppe fra stof med flamingoer. Eget design.
Et quilt-a-long projekt, 52blocks52weeks, der kørte i hele 2019.
Mit smukke japanske tæppe.

One Two tree quilt-a-long

Så har jeg syet på One Two Tree quilt-a-long og mangler kun at få det sidste mønster til Olivia. Så kan alle 9 blokke syes sammen til et vægtæppe.

Det har været rigtigt sjovt at sy disse blokke og lære en ny teknik at sy foundation piecing via frysepapir. Den metode bruger jeg fremover. Rart at spare alt det papir.


Patchwork Hearts quilt-a-long

Så blev jeg færdig med at sy alle 22 blokke og mangler nu at sy dem sammen til en færdig top på 45×45″. Rigtig sjov at sy og super godt mønster til ens stofrester. 🙌


Indtil videre har jeg nu tabt mig 7 kilo siden 1 januar 🙌 Er så stolt af mig selv. Det går fint med at undvære slik og andre søde sager. Spiser mindre portioner og holder mig på ca 1600-1800 kcal om dagen. Jeg glæder mig til at fylde mindre og komme i en str 42 igen 🥰🙏

Ønsker jer alle en fortsat god vinterferie og pas på jer ❤

Knus fra Helle 🥰

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar