Sykurv til haven

Jeg har syet mig en sykurv, een til at tage med i haven og på sycafé – og som har plads til alle mine sygrejer + det jeg pt. syer på.

Modellen er en efterabning af en sewcaddy fra USA, som jeg syntes var smart og tænkte at den kunne jeg da selv lave mønster til. Den oprindelige model er med lynlås i siderne, men har ligesom her, både indvendige og udvendige lommer. De næste jeg syer, bliver lavet lidt anderledes, for her har jeg syet både for og bagside på een gang med thermolam imellem og samlet alle lag. Det betød, at der tilsidst var et mega tykt lag at sy omkring, når der skulle lukkekant på.  Lommerne er foeret med tyndt volumenvlies.

Så næste gang syer jeg en ydertaske og lægger foeret med inderlommer ind i tasken og lukker den med kantebånd for oven….den virker både nemmere for mig og for min symaskine!

Men smart er den altså….og så skal der da lige nævnes at de smukke stoffer, som tasken er syet i, er fra Anette, som dengang hun besøgte mig i marts, havde en sød stofpakke med til mig i smukke gyldne farver. De blev altså til denne søde sy kurv.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Sykurv til haven

  1. Jane Olsen siger:

    Hej Helle!
    Den er godt nok smart! Tror da lige, jeg har fået en god ide. Vi er en flok sy-tøser, der drager til Fanø på torsdag på forlænget sy-weekend, og jeg er stadig ikke helt afklaret med, hvilke projekter jeg skal have med. Eller … det tror jeg faktisk, jeg ved nu.
    Så – tak for ideen. Jeg vil straks finde stoffer ;O)))))))
    Masser af solskinshilsner
    Jane

    • patchworkstuen siger:

      Hej Jane
      Det glæder mig at kunne inspirere dig – ja, sådan en kurv er alletiders. Og ikke svær at sy….jeg brugte kun et par dage på den 🙂
      Hav en skøn forlænget syweekend på Fanø…krydser fingrer for at vejret holder.
      Knus, Helle

  2. elizabeth siger:

    Det er en flot kurv, meget søde stoffer.Jeg kunne også godt finde på at abe efter 😉

  3. Birgit's Puslerier siger:

    Den er rigtig fin. Der ser ud til at være plads til det hele :o)

  4. Sigrid siger:

    Hvor er den yndig kære veninde! Den skal jeg også efterabe… Myz.

Skriv en kommentar