Vinterløber og juletræstæppe

Alle mine formaninger om kun at lave UFOer holder vist ikke en døjt!

Både Hannes juleDHD som nu er omgraderet til en vinterløber og mit french braid juletræstæppe er projekter startet i denne måned! Ak ja…men de skal begge være færdige – sidstnævnte inden juleaften og løberen inden 31 dec.

Men se nu hvor langt jeg er kommet med løberen…midterpartiet er nu færdigt og de sidste 8 blokke mangler at klippes og syes…tror den bliver rigtig flot.

Og så er jeg i fuld gang nu med juletræstæppet….stadig med min tommelstøtte (desværre…men kan da arbejde, så altid noget!)
Mangler nu kun at sy hele herligheden sammen.

Alle strimler og trekanter er skåret og klart til at blive syet i 10 braids…se den første her hvor jeg blot har lagt den op..ser det ikke godt ud?

Glæder mig virkelig til at se det her tæppe færdigt…det skal nok blive noget af det flotteste jeg til dato har syet..håber jeg 🙂

Men nu vil jeg gå op og tænde for symaskinen og tråde og gøre underspoler klar…og så er det bare at sy derudaf 🙂

Hav en god dag.

Juleknus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til Vinterløber og juletræstæppe

  1. Annelise siger:

    God ide med den løber, Helle!

    Jeg glæder mig til at se jultræstæppet færdigt. Det ser ud til at blive mega flot! God arbejdslyst søde ven!

    Knus, Annelise

  2. Kirsten Bøttcher siger:

    Ja, det er da en sjov ide med den løber 🙂 Tæppet bliver super, bare det var mig der kunne det. Men vent jeg skal nok få det lært.
    God arbejdslyst
    Knus Kirsten

  3. Marie siger:

    Jeg glæder mig rigtig meget til at se det juletræstæppe – lige nu har jeg svært ved at forestille mig det, men det ser rigtig godt ud indtil videre!!!

Skriv en kommentar